Vad gör en akutenhet?

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
01 dec 2019 11:35 - 01 dec 2019 12:26 #1207828 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Det är säkert en jättebra övning, Admin1. Nu börjar oron komma och det är ju inte jättebra. Men jag ska försöka härda ut. Om man har svår oro, hjälper det att ta antipsykotisk medicin? Alltså ta den på annat klockslag än det som står på påsen. Jag har nyligen börjar med Theralen också, den hämtade jag inte ens ut tidigare.

"Vilken medicin hade du tänkt dig?" "Du kan inte bara komma hit och hämta mediciner." Otrevliga gubbstrutt!
Senast ändrad: 01 dec 2019 12:26 av Admin1.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
01 dec 2019 12:14 #1207856 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio,

Problemet är väl att du inte tar de mediciner som är utskrivna på dig. Kan du inte testa att ta dom och se hur du reagerar.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
01 dec 2019 12:18 #1207865 av Fantasio
Jodå, testa ska jag. Den enda medicin jag slarvar med är Nozinan. Tog precis nu 25 milligram Lergigan och 10 milligram Oxascand. Jag får väl gå upp till AE (akutenheten) och gråta. Men jag vill inte bli inlagd, jag vill må bra i hemmet. Så är det väl för de flesta.

Mer
01 dec 2019 12:39 #1207873 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad gör en akutenhet?
Antidepressiva för det ska gå på bra sätt i livet. Jag har gått på Benzo och jag höll dö på kuppen. Dessutom blir ångesten tillslut niohundra ggr värre än till början med. Benzo används av dom tyngsta narkomanerna i Sverige. Så allvarligt är det.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
01 dec 2019 14:50 - 02 dec 2019 10:18 #1207899 av Fantasio
AddictedWhore, hade du bensodiazepiner på recept, eller köpte du på gatan?

Jag försöker inte ta över forumet. Det är väl gränsfall att jag spammar, men jag kan inte låta bli att posta. Jag önskar hjälp.

AE är till för att göra akuta psykiatriska utvärderingar, eller vad det står. Jag vill inte bli inlagd, bara ha mer medicin, mer lugnande.
Senast ändrad: 02 dec 2019 10:18 av Admin1.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
01 dec 2019 20:55 #1208021 av Fantasio
Det blev ett samtal till akutenheten. Jag ville bara ha lite extramediciner under kväll och natt, men det blev inget. Jag fick rådet att ta mitt Theralen. Men jag har ju för bövelen tagit minst fyra pipetter (milliliter?) och Lergigan som tokstollen i andra änden yrade om har jag också tagit en hel dagsdos av. Jag ville ha hjälp, men blev nekad. Det ska jag komma ihåg. Nån tjomme med hela tre år på gymnasiet sitter där och avfärdar mig. Vad han inte vet/visste är att jag har oerhörda krafter.

Jag har god lust att obliterera hela Vrinnevisjukhuset. Mottagning S nere på stan kan gott förgöras den med. Jag visar ingen återhållsamhet och kommer aldrig att känna ånger.

Om de (eller du) bara visste vem jag är. Jag fick åtskilliga sajter borttagna för att de irriterade mig när årtusendet var ungt. Jag hade då endast politisk makt, men så sa det "knäpp" i skallen en dag och när jag kom till sans hade jag krafter i knopp, våfflor och barm.

Jag får fortsätta mitt värv som nattman åt Organisationen I. Att jag vill ha lugnande är för att hålla satan stången. Jag avslutar med några ord från Göbbels: "Nun, Volk, steh auf und Sturm brich los!"

Mer
02 dec 2019 04:17 #1208065 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio jag hade recept och köpte från den svarta marknaden. Låt bli det. Det blir hundra ggr värre annars. Det är ett livsfarligt helvete! Tro på mej. Jag har slutat med sånt och trodde aldrig att jag skulle överleva. Det är tur att jag gjorde det när helvetet var så jävla farligt som det var när jag tog det.

Det började med psyket skrev ut och när jag hade överskridit så blev den svarta marknaden och alkohol.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
02 dec 2019 21:07 #1208305 av Fantasio
Okej, Clean. Jag vill inte gynna kriminella, eller bli pålurad något farligt.

Sköterskan på mottagningen såg på skärmen vilken skinka jag blev stucken i förra veckan när jag var där. Då tycker jag det är rimligt att anta att alla telefonsamtal man gör också noteras. Jag ringde igår och ytterligare två gånger om vi går tillbaka till förra söndagen. Jag har ringt mig till dåligt rykte. Men jag vet inte vad jag ska ta mig till när måendet blir sämre. Det vore intressant att veta hur många samtal akutenheten får om dagen och vad de handlar om.

Sidan laddades på: 0.228 sekunder