Ifall jag fick bestämma...

Mer
4 år 1 månad sedan #1236747 av Rhododendron
...så skulle jag bo på avdelning för resten av livet. Jag mår bra där. Tråkigt att man inte får det längre.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236748 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ifall jag fick bestämma...
Det har funnits medlemmar här på Viska som har velat ha de gamla mentalsjukhusen tillbaka. Där man levde hela livet.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236751 av Nissegossen
Inget ställe att vara på. Du har aldrig sett kroniker på mentalsjukhus.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1236811 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ifall jag fick bestämma...
Gruppboende är där man får vara länge idag samt rättspsyk. Men gruppboende är inte så lätt att få och det är mest boende med boendestöd. Inte direkt sjukvård.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236825 av sodergardfia
...så skulle jag klara att studera och bli vetenskapsjournalist med inriktning historia/arkeologi. Eller så skulle jag läsa klart den kandidatexamen jag avbröt 2013 och bli översättare från engelska till svenska . Programmet jag gick gav typ grunderna till vidare, avancerade studier inom språk o kommunikation, så det hade varit en perfekt förberedelse för att utbilda mig till översättare.
Vem vet , en dag kanske jag kan läsa in de ämnen som fattas och sedan utbilda mig till översättare?! Inte realistiskt, men man vet aldrig, och om jag fick bestämma skulle det gå!
Mer
4 år 1 månad sedan #1236827 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ifall jag fick bestämma...
Så hoppas jag på vaccin och medicin mot Corona-virus inom närmaste framtiden.