Jag spyr på dem...

Mer
4 år 1 månad sedan #1237424 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag spyr på dem...
Ännu ett skäl att sluta röka, Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237521 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jag spyr på dem...

Maxjohan1983 skrev: Har du långt till tätort. Om du träffar en läkare där du är skriven kan du troligtvis få hjälp med sömnen.


Finns ingen psykiatri här där jag bor, så jag måste få hjälpen från sjukhuset. Men mitt problem är inte med läkarna, utan med en sjuksköterska som tyvärr är helt bäng i huvudet. Det är henne jag vill bli av med på bästa möjliga säkraste sätt.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237557 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag spyr på dem...

Cosmos skrev: Sover också dåligt. Det som stör min sömn mest är att jag får krypningar i både armar och ben på natten. Jag har lite Sifrol som jag kan ta men inte i profylaktiskt syfte. Funderar på att minska Olanzapinet till 15 mg för att sänka risken för krypningar.


Willis-Ekboms sjukdom (WED)
www.hjarnfonden.se/om-hjarnan/diagnoser/...8_a9lOMaAjLtEALw_wcB

Ni kan lindra era besvär med injektioner med järn på Vårdcentral, i detta hjälper inte tabletter med järn, därför injektioner. Sjukdomen drabbar främst kvinnor.

Vitamin B 12 finns också som injektion vilket mitt ex har, hon får dem genom hennes GYN det sägs att den är bra vid psykiatriska skäl, hon har diagnosen Borderline

Övrig psykiatrimedicin har hon inte längre, hon har dock stått på Depå neuroleptika samma som jag tidigare i sitt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237602 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Jag spyr på dem...

memphis skrev: Finns ingen psykiatri här där jag bor, så jag måste få hjälpen från sjukhuset. Men mitt problem är inte med läkarna, utan med en sjuksköterska som tyvärr är helt bäng i huvudet. Det är henne jag vill bli av med på bästa möjliga säkraste sätt.

Vad jobbigt. Hoppas det ordnar sig för dig. :tummenupp

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237606 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jag spyr på dem...
Tack Maxjohan! :) det ordnar sig nog, bara jag gör något åt saken. Men jag kan inte bara låta det vara, då blir det ingen ändring. Ska jag säga åt henne direkt att jag inte litar på henne? Eller ska jag prata med någon annan på mottagningen om det? Jag vet inte än. Jag får som vanligt improvisera allt eftersom.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1237825 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Jag spyr på dem...

sarc skrev: Hur ska du ha det? Ville inte du bo på avdelning resten av livet?


Det är öppenvården jag inte gillar. Och är ju arg av den anledningen, att jag inte får vara där!
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Rhododendron.