Antipsykiatri, någon mer?

Mer
4 år 2 veckor sedan #1241529 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykiatri, någon mer?
Jag samarbetar också med psykiatrin och polisen. På så sätt blir jag väl behandlad.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241530 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Antipsykiatri, någon mer?

Admin1 skrev: I uländer saknas psykiatrin där kan man bli inlåst av anhöriga i ett skjul eller kedjad vid ett träd. När de får psykiatrisk vård och medicin kan de vara fria. I USA hamnar många med schizofreni i fängelse istället för tvångsvård. Så om psykiatrin försvinner blir det annat tvång, som fängelse.

Samtidig må man si at psykiatriseringen av hele befolkningen er uheldig. Ingen burde få praktisere som psykiater eller psykolog uten å være nevrolog. Psykiatrien er altfor psykoterapeutisk til å tas på alvor.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241619 av Richard
Svar från Richard i ämnet Jag är antipsykiatri!

Rhododendron skrev: Någon mer här som är antipsykiatri? Jag drömmer om en värld utan psykiatri. En friare värld.

madinsweden.org/pa-webben/

Köp en elektropsykometer o börja mäta thetaner med!
www.scientologi.se/faq/scientology-and-d...ow-does-it-work.html

Nä, allvarligt...
Jag har alltid samarbetat med psykiatrin och polisen! Ingen polis har någonsin varit våldsam eller ens tagit ett grepp om mig. Har normalt en hel del respekt för polisen, även om jag försökt springa ifrån dom, att de har bett mig höja händerna o att de visiterat mig. Men samtalstonen har alltid varit normal o inget bråk! Om jag gjort nått olagligt, så är det väl inte mer än rätt att jag får ta konsekvenserna av det...

Hos psykiatrin har jag aldrig blivit våldsam, dock har det skrivits att jag varit hotfull, men inte till personer inom psykiatrin. Men jag har t.ex. uttalat dödshot mot namngivna människor, till psykologen jag gick hos. De har tystnadsplikt, till en viss del. Skulle den namngivna personen blivit mördad hade hon haft skyldighet att rapportera mitt hot. Bara präster och advokater har total tystnadsplikt.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241668 av memphis
Svar från memphis i ämnet Antipsykiatri, någon mer?
Jag har lite ont i armen fortfarande men i övrigt mår jag toppen. Kan inte hata psykiatrin efter denna positivitetsinjektion!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242422 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Antipsykiatri, någon mer?
Jeg er mer antiterapi enn antipsykiatri.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1242423 av Clean
Svar från Clean i ämnet Antipsykiatri, någon mer?
Jo egentligen för många människor fungerar terapi och psykiatri en viktig funktion i deras liv. Men sedan finns det dåliga erfarenheter men det behöver inte va så. Finns massa människor som får/fått rätt stöd och rätt hjälp. Det behöver inte va så illa.