PIVA jämfört med andra avdelningar

Mer
3 år 10 månader sedan #1262223 av krokus
Jag har aldrig själv varit inlagd på PIVA, däremot har jag hälsat på andra där. Det är små fönster på dörrarna så att personalen ska kunna kika in utan att öppna.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1263008 av Fantasio
PIVA ligger innanför avdelning 26. Två uppsättningar dörrar, det blir som en sluss. Personalen är faktiskt ute en del på avdelningen, de sitter då i soffan vid TV:n. TV:n hänger från väggen eller taket på en arm och går att vrida, om man nu skulle vilja det. I början kan det kännas tryggt att vara inlåst, men snart sätter ledan in.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263017 av MsTibbs
Det finns pubs på psykiatrihuset i Karlstad, men sist jag hörde var picadeli stängt pga den extrema bristen på sjuksköterskor. Tror det gäller fortfarande? Jag har aldrig varit inlagd på Picadilly, men på obs-avdelning och vanliga avdelningar.
Mer
3 år 9 månader sedan #1263022 av vnv
Var inlagd på PIVA under min senaste psykos.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 8 månader sedan #1275095 av Fantasio
Ibland kan man höra (höga) röster från PIVA, fast sällan någon som skriker. Om man står precis vid dörren. Det sämsta är om man hamnar på vanlig avdelning och får dela rum. Sedan får man bara gå ut fem gånger med personal och röka.
Mer
3 år 7 månader sedan #1275267 av Vittrad
Tror inte jag legat på PIVA någon gång. Bara AVA och allmänpsykiatriska avdelningar.