Allt om mentalskötare

Mer
3 år 9 månader sedan #1264716 av memphis
Svar från memphis i ämnet Allt om mentalskötare
Bästa personen jag träffat i psykiatrin var en skötare, som också var min kp inom vården.
Hon berättade för mig om Viska faktiskt, men det tog många år efter det innan jag kollade Viska.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1264751 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allt om mentalskötare
Det händer att jag träffar på skötare som varit på psykosavdelningen när den fanns, 27:an. Bland annat en äldre kvinna, hon är väl snart pensionsmässig. Ibland har skötare känt igen mig, men jag inte känt igen dem. Bland annat en kvinna som jag hade lyckats glömma bort. Hon hade till och med varit hemma hos mig.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264776 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Allt om mentalskötare

wasp skrev: Har bara träffat schyssta skötare. Har heller aldrig bråkat, eller så, men minns en sjuksköterska - Göran hette han. Stans starkaste man sades det! Minns när en kvinna som satt i en fåtölj fick spel. Han bar ut fåtöljen med henne i till korridoren och sa Nu får det förbanne mig vara nog!

LUL... det där lät roligt. :D

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1264815 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allt om mentalskötare
Som Geta sade det finns två kategorier människor på psyket de som är genuint medmänskliga och har tagit anställning för att försöka hjälpa människor som är inlagda. Den andra består av riktiga biffar till män som är där för att få slåss och brotta ned den som bråkar och te x lägga dem i bälte.

Prata med en ssk som sade att överläkaren tillika klinikchef, hon berättade att den klinikchefen handplockade sin personal och han skröt om att han inte lade någon i bälte.

Den ssk sade att han skickade dem till akuten, intaget där de istället lade dem i bälte, men bägge kategorierna måste finnas där. Går larmet, så springer de på andra avdelningar intill den personal som är avsedda att vara där för att ta ned den som bråkar och och var och en av dem är de som klinik chefen utsett till de. De är stora och gillar att ta ned folk och den policy som klinikchefen har. De bygger muskler på gym och därför ser stora ut och de kan göra att de är utmanande mot någon de vill ta ned, alltså mycket stöddiga och kan sätta igång ett bråk med en person de inte gillar. Faktiskt ja på den punkten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1264822 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allt om mentalskötare
Det var sådana brottartyper som jag råkade ut för en natt på psyket.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1264902 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allt om mentalskötare
Får man ett lugnt bemötande av skötare tycker jag att man blir lugnare själv. Monstret på PIVA vill jag bara undvika, ber inte ens om cigarettändning av honom. Väljer någon annan.