Allt om mentalskötare

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265394 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allt om mentalskötare

Fantasio skrev: När jag var på nu nedlagda 27:an spelade jag poker med personalen, det enda kortspel jag kan. Spelade mest med min kontaktperson som jobbade som mentalskötare då. Fia med knuff är tråkigt, men kanske ett okej tidsfördriv.

En man som liksom jag skrev texter till en teater som senare blev en radioteater föreställning han framförde själv sin text så på den pjäsen den ligger som helhet på viska. I den så talade han om fia med knuff

Då på avd, föll min blick på en kortlek i en bokhylla jag började tänka, dator fanns knappt på den tiden utan de hade kadex däri stod ett kort för varje patient då på avd, vilket gjorde mig på humör och tänkte vad gör läkarna här? Jo lägger patiens med patientkorten jo, de lägger patiens med dem för att se när idioten går ut.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265396 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allt om mentalskötare
Tjöta betyder att snacka, tjata. Gråta kallas också att tjuta.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265398 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Allt om mentalskötare

Geta skrev: Tjöta betyder att snacka, tjata. Gråta kallas också att tjuta.


Om det Skall vara Göteborgska så har du inte två prickar, utan ett O med en vinkel ovanför, alltså en Göteborgs accent Som Detta tecken , var det nu ligger. kan inte hitta det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1265400 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allt om mentalskötare
Tror inte att 1Dave är genuin göteborgare.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265420 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Allt om mentalskötare
Näe jag är skaraborgare, menade prata.

/Dave
Last edit: 3 år 9 månader sedan by 1Dave.