Ska få en "second opinion"

Mer
3 år 8 månader sedan #1269366 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska få en "second opinion"
De som har dubbla diagnoser har ofta diagnosen schizoaffektiv.
Mer
3 år 8 månader sedan #1269367 av Nissegossen
Glömde du är för välsorterad för att vara sjuk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1269369 av Lejonhjärta

Geta skrev: De som har dubbla diagnoser har ofta diagnosen schizoaffektiv.

Det är väl ändå inte en "dubbeldiagnos", eller? Det är ju bara en enda diagnos, dock mångfacetterad!

Nissegossen skrev: Glömde du är för välsorterad för att vara sjuk

Du känner mig inte irl, Nisse. Du vet inte vad jag gör dygnet runt, eller hur jag mår hela tiden...
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1269370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska få en "second opinion"
Det jag menar är att de som har ADHD-diagnos eller Aspergers brukar ha schizoaffektiv som diagnos.
Mer
3 år 8 månader sedan #1269373 av Nissegossen

Lejonhjärta skrev:

Nissegossen skrev: Glömde du är för välsorterad för att vara sjuk


Du känner mig inte irl, Nisse. Du vet inte vad jag gör dygnet runt, eller hur jag mår hela tiden...


Nä, men det jag ser här på viska.se verkar du inte vara sjuk, ser ingen ångest hos dig, antingen frisk annars gömmer du på något sett det du har och vill inte visa den sjuka sida du då har, du gömmer den då väldigt väl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 8 månader sedan #1269388 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ska få en "second opinion"
En gång när jag låg inne på kliniken, så fick jag göra ngn form av test, men minns inte vilka frågor det var, om man skulle svara ja eller nej eller om det var frågor med upp till tio, 0 var mycket dåligt och tio perfekt, jag gjorde detta över en helg! Som sagt det vart ett splittrat test, psykologen gjorde en utvärdering av testet, så frågade han mig: om jag drev med honom. Jag svarade undvikande till en början, sedan sade jag att jag ville ha second opinion med en annan psykolog, men jag fick aldrig ngn slutgiltig svar.

Men jag får plötsliga utbrott av ord, som nog är ett substitut för känslor tror jag? Medicinerna har nog klippt många känslor för mig, och nu med coronan så får man egentligen ingen kram alls numera, annars måste jag be om det och då kommer nästan ingen på fråga, inte ens min mamma.

Vars är världen på väg?