Jag har ljugit för psykiatrin

Mer
3 år 8 månader sedan #1270282 av sodergardfia
Förut trodde jag att jag lurade vården. Varje gång jag berättade mina symtom sa jag efteråt ”...nu ljuger jag bara!” Jag skrev här på viska att jag ljög också. Men det gjorde jag inte, det var en vanföreställning.
När jag var inlagt några gånger den perioden skrev jag gång på gång brev till personalen att allt bara var lögn o hittepå. Jag vet inte om det har påverkat min vård. Förmodligen. Min gamla mottagning tog mig med en alltför stor nypa salt har jag insett . Det var nog för att jag sa att jag ljög så många gånger . Min nuvarande mottagning är en psykosmottagning, och där blir jag tagen på allvar. Och nu är det åratal sen jag sa ”jag ljuger bara” senast. Men ibland känner jag mig som en bedragare ändå. Det hör väl till .
Mer
3 år 8 månader sedan #1270286 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag har ljugit för psykiatrin
Jag kommer ihåg, när du sa att du ljög.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1270288 av Lejonhjärta
Förra sommaren hände en olycka som gjorde att jag fick uppsöka akuten. Jag fick t.o.m åka dit under flera dagar i sträck för att få komma in för vård, trycket var oerhört högt just då. Men trots att anledningen var min brutna fot, var det tydligen "skitviktigt" att skriva ner min psykiatriska diagnos i anteckningen också. Jag kände mig så jäkla felbehandlad och ja, rent utav kränkt faktiskt.. att sen detta hände så vägrar jag helt enkelt komma dit igen.. man skäms ju! :(
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Lejonhjärta.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270356 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Jag har ljugit för psykiatrin
Akademiska här i Uppsala somatiska akuten tar alltid emot mej. Har varit inlagd massa ggr för akuta orsaker pga min dåliga hälsa. Har aldrig haft problem. Sedan händer det att jag tvättar bort deras miner om att inte ge mej hjälp till vänliga och mottagliga miner. Suddar bort alla deras attityder. Jag ska bara ha hjälp och så är det. Samma sak har jag gått med andra som behöver hjälp och suddat bort deras attityder. Som en gång räddade jag min fiendes liv som inte skulle ha fått hjälp. Fick knappt ens hjälp när jag pratade men tillslut lyssnade dom och han var nära döden som tur var så blev han räddad.
Mer
3 år 6 månader sedan #1287620 av Fantasio
Jag fick frågan av läkaren, en yngling, om mitt drickande. Jag har ju börjat dricka starköl igen, men sa att det var en engångshändelse, fyllan jag tog i fredags. Sedan sa jag att jag mest dricker 2,8:or och det är sant. Jag underdrev mängden jag dricker, sa att ett sexpack räcker i flera dagar. Vidare sa jag att jag inga röster hade. Jag hade det sporadiskt uppe på sjukan. Varför vill de veta om man har röster? De är svåra att medicinera bort. Jag tänkte att det är bäst att jag ger ett gott intryck, för annars kanske man blivit inlagd.
Mer
3 år 6 månader sedan #1287759 av Admin1
Får du ofta frågor om ditt drickande, Fantasio?