Vad gör en akutenhet?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1304861 av Fantasio
Ja, att tro att man förföljs av kloner är uppenbart psykotiskt. Jag undrar hur stor personalstyrka de har, Stockholm är ju stort.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1305639 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Är det bara jag (och Krokus en gång) som ringer till psykiatrin och pratar av sig? Eller kanske klagar och gnäller. Ibland oroar jag mig för vad min kontaktperson ska säga, för denne blir väl informerad om mina samtal? Spelas samtalen in? Jag vill inte att nån ska få reda på vad jag säger och definitivt inte bli inspelad. Tänk om personalen skrattar åt en. Eller ännu värre, bli ökänd som stadens största gnällspik.
Mer
3 år 3 månader sedan #1305645 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad gör en akutenhet?
Tror inte du ska vara rädd för att personalen ska tröttna på dig eller skratta när du ringer. Det är ju deras förbannade jobb att finnas där när människor mår dåligt. Däremot är det illa att hela tiden ha det så jobbigt att du måste ringa dem. Det bästa är att klara av det själv eftersom du annars gör dig alltför beroende av dem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1305650 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Tack för svar, Cosmos. Jag mår nu skapligt efter att ha tagit hela dosen benso och all Clozapine. Tar även Sertralin på kvällen. Ska försöka att inte ringa AE inatt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1305661 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad gör en akutenhet?
Ringa psykakuten?? Nej! Behöver inte det än i alla fall.
Mer
3 år 3 månader sedan #1305692 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Har bara ringt psykiatrin för att förnya receptet, vilket sker en gång per år. I år har jag testat Mina vårdkontakter, men inte fått någon respons än.