Vad gör en akutenhet?

Mer
3 år 3 månader sedan #1306212 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio,
Morfinplåster? Nä, det kan du nog glömma. Var har du ont?
Mer
3 år 3 månader sedan #1306218 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?
Som en knarkare som stal sin farmors stolpiller mot cancersmärta i livets slutskede, Fantasio du är ute och cyklar, du söker kicken varje minut i ditt liv, men i grunden ger extra stimuli ett markant kortare liv. Du väljer själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1307003 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Akutpsyk erbjuder en tjänst som jag ibland begagnar mig av: prata av mig. Men jag tror jag kan ha ringt dem på fyllan nyligen, så inatt blir det inget samtal. Jag tycker de får ha överseende med oss psykiskt sjuka och att man kanske ringer i onödan ibland.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307085 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag har aldrig ringt psyk om jag mått dåligt. Att du ringer ofta innebär att du inte kan hantera din situation själv. Alltså borde gruppboende passa dig för då kan du tala med personalen direkt när du behöver det.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307097 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad gör en akutenhet?
Ja, du tar upp tid som någon annan hade behövt bättre. Det är egoistiskt och oansvarigt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307101 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Det kallas för sjuhusluffare- de som ständigt tar kontakt med vården utan orsak. En del tar ambulansen till akuten så ofta det går bara för att få komma ut och åka och få träffa folk.