Vilken är den vanligaste sjukdomen här??

Omröstning: Vilken sjukdom har du?

Schizofreni
11 55%
Schizoaffektiv
6 30%
Personlighetsstörning
2 10%
Drogutlöst psykos
1 5%
Totalt antal röstare: 20
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 2 månader sedan #1322807 av Cosmos
Tror att de flesta här är schizoaffektiva men "vanlig" schizofreni ligger inte långt efter. Psykossjukdomar. Vissa har personlighetsstörningar.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322824 av Nissegossen
Schizofreni, den förste att säga det var jag själv

När jag hade sagt det rös frågeställaren synligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322913 av Admin1
Om man ser på omröstningen har flest schizofreni, men det kan finnas relativt sett fler med schizoaffektiv här pga att de är friskare.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322918 av koi
Jag misstänker schizoaffektiv eftersom hon som utredde mig sa att hon gissade på det. Återkommer efter tisdag när jag träffat läkaren igen.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323179 av Admin1
Det verkar som depression eller mani förbättrar funktionsförmågan för de med schizoaffektiv och bipolär har bättre funktionsförmåga.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 1 månad sedan #1323197 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Vilken är den vanligaste sjukdomen här??

Admin1 skrev: Det verkar som depression eller mani förbättrar funktionsförmågan för de med schizoaffektiv och bipolär har bättre funktionsförmåga.

Jag verkar ha depression i botten och personlighetstörning ovanpå med psykotiska symptom - fick telefonnummer till psykosteamet av min psykoterapeut, det är stort det!! Trodde ingen ville lyssna eller ens tro på en neurotisk koltrast som mig.. 0.o
 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Koltrast73. Orsak: kortade ned