Nyfiken läkare

Mer
3 år 3 veckor sedan #1326392 av krokus
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326394 av someone
Svar från someone i ämnet Nyfiken läkare
Ja läkare från Psyk gör precis hur dom vill när de gäller o läsa journaler från både sjukhus, apotek och vårdcentraler. De har rättfärdigat med att dom varit oroliga för mig..
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326401 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nyfiken läkare
Tillät vårdcentral läkare att läsa psykets journal detta pga att kassörskan skulle tyckt jag var hotfull vilket jag fick nedkört i halsen. Det kassörskan fått höra av mig var att jag sade, vaknat sent och ingen frukost? Det tyckte hon var hot. I min psykjournal står ingenting om att jag på något sätt har hotat någon. Att kalla någon för hotfull det får än att verka farlig för mig, skakar jag på huvudet och den som säger det är ett sett att ta revansch och ställa mig i dålig dager. Fult.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 veckor sedan - 3 år 3 veckor sedan #1326414 av koi
Svar från koi i ämnet Nyfiken läkare
Vilket dåligt bemötande. Hon kanske inte hade fått nån frukost heller och speglade sig själv i dig.
Last edit: 3 år 3 veckor sedan by koi.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326437 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nyfiken läkare

koi skrev: Tack Nissegossen. Jag brukar fråga på apoteket. Men jag orkade inte en vända till på vårdcentralen om de hade interagerat. Bättre kolla redan från början.
 

Apoteken har numera ett dataprogram som kollar interaktioner, men de verkar inte alltid göra kollen. Men frågar man så gör det nog det, men det framgår ocksså i FASS om det förekommer interaktioner, så man kan kolla där. Viktigaste interaktionerna är för Serdolect, men det är bara 30 personer som har det preparatet.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326481 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nyfiken läkare
Har man en psykiatrisk diagnos kan man tillskrivas vad som helst. Som inte är sant. Hemsk verklighet.