Ibland vill jag tillbaka...

  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #133340 av vnv
Ibland vill jag tillbaka... skapades av vnv
Ibland vill jag tillbaka till ST:Lars. Det kan låta konstigt men faktum är att jag vid vissa inläggningar fått mer social kontakt med folk än vad jag har när jag är "ute & fri". Dessutom är det mat vid bestämda tider och man behöver inte tänka själv alls.
Men visst, jag HATAR att vara inlåst och inte kunna komma och gå som jag själv vill.

Går förbi ST:Lars varje dag när jag går min promenad. Det är en slags hatkärlek och jag funderar alltid på om ytterdörren till Akutpsyk skall stå öppen eller inte......
Men visst i dagsläget är jag ju inte sjuk och behöver vård. Är inte deprimerad eller suicidal. Är bara jävligt ensam & har så svårt med sociala kontakter.

Någon av er som förstår eller är det bara jag som svammlar?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #133341 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ibland vill jag tillbaka...
Jo, ensam med sig själv är ingen höjdare. Klarar du att skriva inlägg så finns det olika forum att ta till. Folk tycker om människor med åsikter. Kan man bara aktivera sig, så hittar man kompisar. Då behöver du inte känna suget efter sjukhuset längre. Men du måste tänka förbi ensamheten, den orsakar en viss psykos bara i sig självt. Men då är risken ganska stor att man måste tro alla om gott. Det är den känslan, när man kan släppa in ngn som det blir enklare, men samtidigt måste man hela tiden balansera och ta ansvar för sin person.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 8 månader sedan #133342 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ibland vill jag tillbaka...
Det jag kan förstå är att det är väldigt bekvämt
att bli serverad lagad mat flera gånger per dag,
när man är inlagd.
Sedan kan det vara intressant att träffa en massa
människor som man inte normalt träffar.
Det brukar vara lätt att få kontakt och prata med
sina medpatienter.
Nej, annars har jag inte längtat tillbaka till psyk.
Det kan jag inte påstå.
Mer
15 år 8 månader sedan #133343 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Ibland vill jag tillbaka...
vnv,

Nej, jag tycker då inte att du svammlar, förstår också hur du tänker.
Det är några år sedan jag var inlagd, inte så länge varje gång, men vården gav mig en känsla av trygghet.
Även fast jag idag har ett jobb och fungerar (förutom när jag är ledig) så är jag rädd för att bli lämnad av vården.

Jävligt ensam...jo du, samma gäller för mig. På ett vis har jag valt det själv, hyrt en liten lägenhet osv, jag svarar ofta inte i telefon, träffar inte vänner (har några) och går inte ut.
Jag har kanske valt det men kan man kalla det ett val när man inte har något?
Fixar inte att vara social.
Inför arbete så har jag en slags "superman"dräkt som jag tar på, blir en annan då.
Jo, jag tycker att jag förstår vad du menar.
Mer
15 år 8 månader sedan #133346 av Nissegossen
vnv,

Hälsa på?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #133361 av AnnKatarin
Hej!
Jag tycker att du kan hälsa på, kanske hittar du någon som du legat inne med, eller någon som är ensam som vill snacka lite.
Jag var och hälsade på min vårdavdelning igår, jag hälsade på en gammal kompis (vi har legat inne samtidigt). Det var 3vligt! Hare!