CHOCKAD över VIDRIG kommentar om Psykiskt sjuka

Mer
14 år 10 månader sedan #219476 av kiki
En "vän" till mig kom på besök och fick syn på fotografierna på min ängel som dog i mars. Han frågade vad som hänt och jag berättade att hon mått psykiskt dåligt, fått fel behandling och tagit livet av sig. Hon fick inte den vård hon behövde och därför är hon död. Han fällde den vidriga kommentaren: "Frågan är om man ska slösa resurser på psyksjuka som bara förstör för sig själva eller om man ska satsa på dem som vill bli friska" Jag förklarade att alla vill bli friska och att det är sjukdomen som driver en till att skada/förstöra för sig själv och att inte ge en psykiskt sjuk person den vård som behövs var samma sak som att ge en cancersjuk halva cellgiftsbehandlingen. Sedan raderade jag honom ur min telefonlista och ur mitt liv.
Mer
14 år 10 månader sedan #219478 av Fantasio
Det var plumpt sagt av din bekant. Taktlöst och rent ut sagt korkat.
Mer
14 år 10 månader sedan #219480 av Tonic
Oj, det var inte lätt där inte!! Fy vilken människa... 8O
Att se så där rått på sjuka människor kan inte bli lätt om personen själv någon gång i livet sjuknar in. :(

Välkommen förresten!! :D
Mer
14 år 10 månader sedan #219486 av Geta
Välkommen kiki!
Det kan inte vara den mest finkänsliga personen som
sa så här till dig, när du har sorg efter din vän. :(
Mer
14 år 10 månader sedan #219511 av Ready

Fantasio skrev: Det var plumpt sagt av din bekant. Taktlöst och rent ut sagt korkat.


Jag instämmer.
Mer
14 år 10 månader sedan #219515 av Potte-Boa Jösse
Verkligen smaklöst sagt. Rätt gjort att radera personen från telelistan och i övrigt

Tyvärr ses människor mer och mer som problem och som bara kostar pengar.
Hörde just om läkare som får bonus på vårdcentralen ju fler han eller hon behandlar.
3 minuter max per patient. Vilket hemskt löpande band tänkande.

Vi är människor INTE robotar!