Jag har läst om en sak som ja inte kommer ihåg vart jag har

Mer
14 år 3 månader sedan #261205 av Nissegossen
:lol: Kul att du drog upp den!
En granne var uppe med en bag in box idag och hon ville ha med sig en del, för att svärföräldrarna hade ringt dem och hade slut på vin. Dock drack hon vin hemma hos mig i förrgår och skulle vilja åtgärda det idag.

När hon kommer upp, så rörde hon konstigt på sig och sade att hon hade ont i ryggen, så jag sade till henne, sätt dig på stolen där, med ryggen mot mig och så att du inte får stöd av ryggstödet, så skall jag hjälpa dig bli kvitt det.

Hon satte sig och tog av ylletröjan och jag masserade henne på skulderbladet, för att där någonstans gjorde det ont och jag hittade snart vad det var och jag sade till henne, att du får komma upp i morgon, för att detta är inget jag löser på fem minuter, för att hon var bara uppe hos mig på vägen.

jag hade dock gjort henne mycket bättre än vad hon var sade hon, tog på sig och riktigt kände efter och kunde röra på armen mer än vad hon kunde innan.

Det var muskler som kommit i kläm och det är lätt att åtgärda, så att nerverna som sitter där inte kommer att vara i kläm, för jag kände nästan direkt var det var och gjorde massage på det stället..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 månader sedan #261449 av Admin1
10 % tillfrisknar från schizofreni och 25-30 % återhämtar sig och kan leva ganska normala liv, men de måste fortsätta med antipsykotika. Det är bara 20-30 % som får ganska stora problem och måste bo på gruppboende.

Hurt,

Ovanligt att du har både schizofreni och bipolär. Jag tror att du är den första här med den kombinationen. Schizofreni är ju besläktad med bipolär och symptomen kan vara ganska lika, men vid bipolär får man psykoser bara vid mani eller depression, medan man vid schizofreni kan få psykoserna när som helst.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #261611 av Hurt
Admin1 dom här 25-30% som återhämtar sig från insjuknandet och kan leva ganska normala liv...kommer dom få psykoser dom med och endå kan leva ganska normala liv??



jo när ja blev sjuk så blev ja så bestört av att hela min världsbild hade rasat så därför hamnade i en djup depression och stängde ut alla människor i mitt liv och till och med dom jag inte ville stänga ut....blev helt ensam......o ingen kunde förstå vad som hade hänt...levde isolerat i flera år......ja var så deprimerad att ja orkade inte röra på mig och blev bara sängliggandes.....som tur var hjälpte en bekant till mig att köpa mat och laga det dom här åren men sen slängde ja ut honom för att han ville hela tiden att ja skulle söka hjälp och tjatade... och han var min enda kontakt med yttervärlden.....ja kunde gå förbereda mig en hela dag på att gå till duschen/badet och sen orkade ja inte gå därifrån och vilade av utmattning en halv dag och kände fan ja kan inte ens ta mig härifrån gud va slut jag är och när ska ja må bra igen....sen när ja verkligen lyckades ta mig därifrån och all kraft ja hade samlat för att gå en några meter bara till rummet gjorde mig så trött och utmattad att ja föll ihop i sängen...och sen där kunde ja ligga i flera dagar utan att göra nåt....fan va ja kämpade...
Mer
14 år 3 månader sedan #261628 av Geta
Det tar tid att gå igenom en kris.
Kris och utveckling av Johan Cullberg[/url:2j1xnpj7]
Mer
14 år 3 månader sedan #261653 av Admin1
De som återhämtar sig brukar inte få psykoser normalt, men de får psykos om de slutar med antipsykotika. De är alltså ganska normala om de medicinerar. De som kan sluta med antipsykotika och inte får psykos på 2 år blir friskförklarade och har inte längre schizofreni.
  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #261663 av Hurt
och hur vet man att man har återhämtat sig tex??