sjukdom eller inte?

Mer
14 år 1 månad sedan #272558 av kath
är det verkligen en sjukdom det här?
det är helt enkelt inte en konspiration för att pucha mig så längt ut i lidandet som det går?
vill dom se och mäta hur långt man klarar sig innan man tar livet av sig?

alla säger att det är sjukdom, men hur kan det vara det, varför skulle min hjärna förstöra för mig, borde den igentligen inte göra allt för att skydda mig?
Mer
14 år 1 månad sedan #272561 av Räven
Svar från Räven i ämnet sjukdom eller inte?
ångest e väl ett slags skydd på sätt o vis.

det vore inte så jättebra om hela världen vore helt ångestfri tror jag.

din hjärna försöker skydda dig men urgammla instinkter som inte behövs längre

träder i kraft o förstör lite för en utan att vilja det.
Mer
14 år 1 månad sedan #272734 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet sjukdom eller inte?
Vilken typ av besvär är det nu som du talar om kath och vilken sjukdom?
Mer
14 år 1 månad sedan #273038 av kath
Svar från kath i ämnet sjukdom eller inte?
@admin

jag är schizoaffektiv.
nu är jag i en dålig period och får inte ha mitt huvud ifred. dom är där och krafsar och försöker ta sig in.
törs inte gå ut och gå för när jag slappnar av så drar dom tankarna ur huvudet på mig, och det tar så lång tid att få tillbaka tankarna i rätt ordning.
sen har jag fasansfull ångest, och när ångesten blir värre blir knas sakerna ännu värre och då får jag ännu mer ångest och så fortsätter det bara runt runt.
går inte att bryta. nu är jag inne på fjärde dagen med seroquel och det har mattats av en del men det är fortfarande inte bra.

jag avskyr att inte ha kontroll över vad som sker i mitt huvud.
Mer
14 år 1 månad sedan #273074 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet sjukdom eller inte?
Seroquel brukar vara bra mot ångest och depression också förutom den antipsykotiska effekten. För Seroquel så trappar man väl upp dosen under 4 dagar. Du får nog därför räkna med att det tar lite tid till innan effekten börjar att märkas. Hoppas att det blir bättre snart för det låter jobbigt.