Syns det att man är sjuk?

  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #348010 av
Svar från i ämnet Syns det att man är sjuk?
tycker folk verkar bli skrämda när de ser mig
Mer
13 år 5 månader sedan #348025 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jag skulle gissa att de 30 % som mår sämst och har schizofreni kan man nog se att de är sjuka. Men för resten är det nog svårare och de 30 % som återhämtat sig borde man inte märka att de är sjuka.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 5 månader sedan #348026 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Syns det att man är sjuk?
Mina byxor är spruckna, men jag var med min kp och köpte nya. De är svarta med sidofickor. Det vill jag ha, för där kan man ha ciggen och plånboken. Mitt hår är vildvuxet, klipper mig kanske två gånger om året. Innan jag blev sjuk var det runt var sjätte vecka. Förr var jag vältränad, körde styrketräning. Tre dagars träning, en dags vila. Så rullade det på. Var väldigt noga med maten, nu äter jag för att jag måste. Duschar fyra gånger i veckan, det ska väl räcka? Jag tror det syns på mig at jag är sjuk. Det är något med blicken.
Mer
13 år 5 månader sedan #348064 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Syns det att man är sjuk?
En mentalskötare på psyk där jag var tre veckor sa till mig när jag frågade varför personalen betedde sig så konstigt mot mig, så sa hon att "personalen är rädda för dig". Bokstavligen sa hon så. Hon sa det var för "jag påminner så mycket om" killen som knivmördare 5åriga Sabina i Arvika på många sätt, som var inlagd på samma avdelning nått år tidigare. :(
Mer
13 år 5 månader sedan #348073 av Geta
Svar från Geta i ämnet Syns det att man är sjuk?
Det har hänt mig också att medpatienter har frågat mig om jag
var personal eller patient.
Ska du dra in påven nu också?
Mer
13 år 5 månader sedan #348092 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jag vet för ett par år sedan då jag var inlagd så frågade en äldre kvinna. "Du måste bara vara i maskopi med vårdpersonalen". Hon var arg på mig för detta. När jag blev utsläppt så ringde jag efter en taxi upp till psyk. Hon kunde inte varken se eller förstå att jag var en psykpatient.

Men ibland tror jag att det kan synas när man inte vidare länge kan se människor i ögonen. En mer flyktig blick. Det är ångestbettingat tror jag.

När jag mår bra så har många sagt till mig att jag utstrålar både självförtroende och styrka som vem som helst som mår bra.