Fler som blivit stressade av en uppgift?

Mer
10 år 7 månader sedan #607327 av wasp
Sedan jag insjuknade blir även en enkel uppgift stressande och jag bara slarvar mig igenom. Känns det igen? :?:
Mer
10 år 7 månader sedan #607329 av skord
Japp..
Mer
10 år 7 månader sedan #607335 av Geta
Japp, förr försökte jag göra uppgifter jättesnabbt, när det tog emot. Det tog emot hela tiden.
Idag tar jag det mera lugnt. Det är ingen som har koll på mig, så det får bli som det blir.
Mer
10 år 7 månader sedan #607336 av Geta
Japp, förr försökte jag göra uppgifter jättesnabbt, när det tog emot. Det tog emot hela tiden.
Idag tar jag det mera lugnt. Det är ingen som har koll på mig, så det får bli som det blir.
Mer
10 år 7 månader sedan #607345 av Admin1
Man kan få svårigheter med problemlösning, vilket kan göra problem eller uppgifter stressande. Det man kan göra är att dagen innan försöka att tänka igenom vad man skall göra nästa dag och sedan försöker man förutse problem och hur man skall lösa dem. Sedan när man mår dåligt bör man försöka att undvika svåra uppgifter, som man kan misslyckas med och bli stressad av. I patientutbildningen får man bl.a lära sig problemlösning. Så det finns hjälp att få här.
Mer
10 år 7 månader sedan #607361 av malin71
Jag känner väldigt väl igen att stressen inte är min vän. Kommer jag upp i en viss stressnivå så får jag psykotiska symptom som ljudet av syrener som tjuter i mina öron, lukthallucinationer och synhallisar. Då vet jag med mig, att om jag inte varvar ned så är det käppkört. Jag brukar då se till att sova, äta ordentligt och i8bland får jag ändra min medicinering.

Innan jag insjuknade i psykos för 11 år sedan så var inte stressen lika svårt som efteråt. Nu fungerar det inte alls längre så som förr. Admin1 - hur kommer detta sig?