Efter ha varit borta i 67 dar i somras, äntligen hemma!

Mer
10 år 7 månader sedan #607666 av Bosse
Bästa kamrater! Ni kanske undrar just vad eran Bosse bus har varit någonstans egentligen. Jag blev mycket dålig psykisk på försommaren, dessvärre. Åkte akut in på 607:an 9 juni på Högsbo, tyvärr. Var där fram till den 12 juli då jag överflyttades till Ljungkullens korttidsboende i Sävedalen Partille. Men kom hem igen torsdag 15 augusti. Fick en ny medicin, nämligen Xeplion ordinerad. Är som en helt ny samt absolut bättre människa. Är lugnare och mindre aggressiv mot min omgivning. Det är so ett nytt liv har börjat. Men själverfarenkamrater är det inte lite så att om vi skulle diskutera mediciner är lite som vi skulle gå in på typ kvantfysiken. Vi kan välja skriv och samtalsämnen, såsom hur våran vardag ser ut, sysselsättning typ Gyllenoken, vårt boende, hur vida sjukersättningen räcker o s v. Ha det så bra och sköt verkligen om er, alla viskasvänner! B E
Mer
10 år 7 månader sedan #607722 av Admin1
Du var inlagd en månad ungefär. Hur var korttidsboendet jämfört med ditt vanliga boende? Vilken medicin hade du innan Xeplion? Xeplion kommer om ett par år i injektion, som bara behöver ges var tredje månad.
Mer
10 år 7 månader sedan #607746 av Fantasio
Fint att du mår bättre, Bosse. Jag har en yngre arbetskamrat som flyttade till en fint gruppboende (jag har hälsat på) i januari. Innan dess var han ibland på ett kortidssboende. Vad är det egentligen? Jag får väl googla.
Mer
10 år 7 månader sedan #607915 av Admin1
Korttidsboende är en slags gruppboende, där man är kortare tid och får viss rehabilitering. björk har bott på ett sådant korttidsboende.