Psykosis

Mer
10 år 4 månader sedan #627256 av Erasee
Psykosis skapades av Erasee
Tycker ni att ni blir gladare av en på gående psykos? jag tycker tvärtom...Känner ni av när psykosen är på väg?
Psykos kan utlösas av för mkt påfrestningar och/eller missad medicenering. :tänk
Mer
10 år 4 månader sedan #627257 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykosis
Glad är inte rätta ordet. Psykosen brukar smyga sig på.
Mer
10 år 4 månader sedan #627530 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykosis
Det är viktigt att komma ihåg att psykoserna kan variera mycket från individ till individ. Jag har för mig att ungefär 25 % kan ha positiva psykoser, som t.ex att man blivit utsedd att rädda mänskligheten. En sådan sak kan naturligtvis vara positivt och om en sådan vanföreställning försvinner blir man kanske besviken. Sedan finns vanföreställningar om att man är förföljd och kanske skall bli dödad. Sådana vanföreställningar är inte positiva utan kan ge en massa ångest och i värsta fall PTSD. För de flesta är nog psykosen mer en skräckupplevelse och en negativ upplevelse.
Mer
10 år 4 månader sedan #627533 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Psykosis
Bra svar!
Mer
10 år 4 månader sedan #627558 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Psykosis
För mig har alltid mina Psykoser varit jobbiga hemska rent ut sagt helvetiska..Och värsta är när dom smyger upp på en o man märker att nu e det på G ångest ångest..Ibland i dom märker jag nog ej så mycket...mycket minns jag ej sedan utan min sambo kan berätta om det o jag minns ingenting alls...Tror ibland ej att jag vetat att jag varit Psykotisk alla gånger...
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #627561 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Psykosis
Mina psykoser har förändrats med åren... I början var det ett helvete, sen blev det lustfyllt och spännande, för att sedan bli jobbigt bara och krävande. Jag har inte haft vanföreställningar eller förföljelsemani på ett par år iaf...