När upplever ni störst risk att få psykoser

Mer
9 år 7 månader sedan #689974 av Zoidar
Jag tänker på årstid. Jag känner mig mer ostabil nu framåt hösten. Är det någon som känner likadant? Eller är någon annan årstid värre för dig?

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 7 månader sedan #689975 av krokus
Sommaren är värst. Fast den här sommaren gick väl rätt bra för mig. Gissar på att jag har hittat rätt mediciner nu, samt att jag bara har slappat under fyra månader. Ingen större stress alltså. :dans
Mer
9 år 7 månader sedan #689976 av malin71
Från och med Alla hjärtans dag tills i mitten av Mars har jag störst risk att trilla... Men denna våren klarade jag mig relativt bra. Det är nog tack vare medicinerna och förebyggande terapi.
Mer
9 år 7 månader sedan #689979 av Geta
Juli brukar vara en jobbig månad. Särskilt som det har varit så varmt som i sommar. Har varit psykotisk alla årstider, men aldrig varit inlagd under julen. Alla hjärtans dag är ju en känslig dag, men jag har inte märkt någon försämring då.
Mer
9 år 7 månader sedan #689982 av Sanna85
Jag har fått samtliga mina psykoser på sommaren. Kanske för att det är ljust och man får mer energi, som kan göra det lättare att bli uppvarvad och manisk. Jag har alltid blivit manisk innan jag har fått en psykos. Men den här sommaren har jag klarat mig.
Mer
9 år 7 månader sedan #689983 av Quinn
På hösten har jag blivit psykotiskt oftas. Oktober-november.