Hur allvarliga hallucinationer har du?

Mer
8 år 9 månader sedan #753313 av Admin1
I PANNS testet finns följande skala för att mäta hallucinationer:

Minimal = Tveksamt och nästan normalt
Mild = En eller två tydliga men inte så ofta eller ett antal vaga onormala sinnesintryck, som inte ger störning av tänkande eller beteende.
Moderat = Hallucinationer ofta, men inte konstant och tänkande och beteende är bara påverkade litet.
Moderat svår = Hallucinerar ofta och kan vara syn, smak och känsel också och tenderar att störa tänkande och/eller beteende, Tolkningen av dessa kan likna vanföreställningar och man kan reagera på dem med känslor eller tal.
Svår = Hallucinationer nästan ständigt, vilket ger stora störningar av tänkande och beteende. De uppfattas som verkliga och funktionsförmågan hämmad av käslomässigt svar och tal med rösterna.
Extremt = Nästan helt upptagen av hallucinationer, som dominerar tänkande och beteende. Hallucinationerna tolkas vanföreställningslikt och gör att man svarar till rösterna eller ändrar beteende inkludernade följer deras uppmaningar.
Mer
8 år 9 månader sedan #753318 av zoegas
Hade det extremt ett bra tag. Med pillerna minimalt. Tur att dem finns.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 9 månader sedan #753324 av Nissegossen
Moderat = Hallucinationer ofta, men inte konstant och tänkande och beteende är bara påverkade litet.

Bryr mig inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #753329 av Geta
Vet inte!
Mer
8 år 9 månader sedan #753332 av Utomjordingen
Pendlar mellan Moderat svår och extremt.



Jag brukar prata med rösterna på telepatisk väg så ingen märker att jag hör röster konstant. Spelar frisk!
Mer
8 år 9 månader sedan #753333 av krokus
Pendlar mellan moderat och extremt.

Edit: pendlar alltså mellan de olika graderna mellan moderat och extremt.