Varför blev du inlagd?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #843766 av Fantasio
Vad var det som gjorde att du blev inlagd? Vad sa du till läkaren? Första gången jag blev vårdad (tvångsvård) så hade jag självmordstankar och trodde att jag mördat en person.

Jag har tappat räkningen på antalet inläggningar och vet inte varför jag blev omhändertagen. Jag anser att vissa gånger var det onödigt att lägga in mig, men mina ord väger lätt jämfört med en läkares ord.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #843767 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blev du inlagd?
Jag kan ha mördat Harry Schein. Det är inget jag är stolt över, men gjort är gjort.
Mer
7 år 8 månader sedan #843769 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför blev du inlagd?
Jag har blivit inlagd, för att jag har haft psykoser.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #843771 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför blev du inlagd?
Så du tycker att det var berättigat att lägga in dig? Jag satt på en uteservering och drack mig berusad och en person som jag varit inlagd med kom och satte sig. Det tog inte lång tid innan han propsade på att jag skulle ta sjuktaxi till psyket och jag gjorde det. Den dagen har jag för mig att jag mådde bra, men det tyckte inte vården.
Mer
7 år 8 månader sedan #843774 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför blev du inlagd?
Ja, jag tycker att det har funnits orsak till att jag blivit inlagd.
Mer
7 år 8 månader sedan #843810 av Moderator2
Svar från Moderator2 i ämnet Varför blev du inlagd?
Privatliv[redigera | redigera wikitext]
1989 skilde sig Schein från Ingrid Thulin. Makarna var sedan länge separerade och bodde i olika länder men förblev livet ut goda vänner. De var barnlösa.

Före sin död 2006 led han av förvirring och "mest sannolikt är att Harry Scheins beteende specifikt orsakades av den alkoholrelaterade demenssjukdomen Wernicke-Korsakoffs syndrom"[6].