Hur länge varar en psykos?

  • matti
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1266967 av matti
Svar från matti i ämnet Hur länge varar en psykos?
Jag e född sippig,en stor del av symptomerna varit sen riktigt små barn
Största delen av mina vänner e av nån diagnos,adhd några,manisk depressiv,en narcist kommer fram när han dricker brännvin
och så klart schizofrena,svårt att umgås med vanliga människor de går int
De undrar varför måst han göra så där å sådant,blev huvud misstänkt för att vara en pyroman som brände upp bilar,andras garage
Ja gorde alldrig detta,men poliserna kontrollerade mej varje natt klo 01:15 surrade förbi med sina vanliga polisbilar+civila polisbilar
Inget bullshit,de e int påhittat,till all tur blev pyromanen fast när han brände opp en gammal övergiven fabrik i min hemstad i Östra Nylandslän
Perkele de till och me intervjuade honom i lokaltidningen,innan han blev fast,han hörde till en vakt grupp som vaktade sinn
drabbade gata,men där ser ni hur stämplad man e,vet int riktigt kanske flyttar till Danmark,ja har bott i Sverige södra delen ett år 99-00
länge sedan tibaks
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1266970 av Nissegossen
De flesta som fått en psykos har lågintensiv som aldrig försvinner man bör vara medveten om det ligger kanske har det latent men pa medveten och det kommer snabbt fram och kan blomma snabbt upp, och man måste själv ha en strategi for en sjalv komma pa egen,som sjalv tankt ut samt sova ja, ni har last att sova ar det som hjalper ur den krisen, Inlagd, dar det forsta en injektion ratt i hacken sa man sover. Har du sovit har psykosen blivit en latent sjukdom men att den ar pa medveten niva. man borde inse att den ar undermedvetet da dar ar somn som galler Far du en god somn kan du knacka sjukdomen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1295062 av Fantasio
Jag träffar folk på Mötesplats Sardin som verkar gå runt i konstant psykos. Bland annat en kille som alltid ska prata om Gud och hans religiösa inriktning. Sån vill jag inte bli. Mina psykoser har nog inte varit så allvarliga, de brukar släppa efter nån månad i regel.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295064 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur länge varar en psykos?
Min senaste psykos pågick i ett halvår.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295072 av Nissegossen
Det gäller att lära sig ett psykotiskt tillstånd med tecken kvar på sjukdomen och om man nu skall kalla det sjukdom lär man sig leva i vad som skulle kunna betecknas som psykos, men under kontroll i och med medicin, medicinen gör den hanterbar och om man får sömnen går man inte in i en okontrollerad psykos i det tillståndet är jag i nu och har en dialog i vad vi kallar i tanken. Det kan vara flera, men nu bara den jag hör som är ett resultat som hos en sufflör, jag hör henne uttala orden och bokstäverna jag skriver. Kallar dem personligheter och är personer såsom andar med egen vilja de kan opponera sig storligen och vara mycket avvikande till vad jag själv vill. Fast jag upptäcker ofta att det hade varit bättre om jag lytt, för ofta ser de framför mig i en förlängning vad som ligger framför mig och det de säger ibland hade varit bättre om jag lytt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan #1295076 av Amandara
Min sista stora psykos varade mer än ett år och blev bara värre och värre tills jag blev LPTad. Jag hade slutat med antipsykotika. Det är ingen bra idé.