Hur länge varar en psykos?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #848915 av Fantasio
Jag får god effekt av Clozapine, men tänker ofta att jag är frisk och kan ta dem sporadiskt. Jag inser att det är dumt tänkt av mig, men jag vill så gärna vara frisk.
Mer
7 år 7 månader sedan #849079 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur länge varar en psykos?
Om man avbryter Clozapine, så kan en kraftig psykos snabbt flamma upp. När du hamnar på gruppboende kommer de nog övervaka att du tar medicinen och du kommer att vara friskare då.
Mer
7 år 5 månader sedan #865176 av Evillynn
Jag brukar nästan alltid sköta min medicinering, men jag känner också att jag helst inte vill behöva ta dem. Av erfarenhet så kan jag säga att det inte slutar väl när man inte tar dem. Denna gång är jag däremot fullkomligt medveten om det också.

Min läkare sa att kring 90% (kan ha varit fler) som avbryter Leponex-behandling utan nedtrappning hamnar i psykos igen. Snälla Fantasio, ta dina mediciner! <3
Mer
7 år 5 månader sedan #865207 av björk
Svar från björk i ämnet Hur länge varar en psykos?
Jag fick ett elakartat dystopi tillstånd med blandning av ngn cykloid organisk psykos.
Som trofe höll jag upp vänster tumme. Därefter kom min pappa för att hämta mig med
sin uppsluppenhet. Allt som måste justeras all praxis och allt annat onödigt vetande.
Han förtäljde precis allt som jag ej behövde höra i detta läge.
Han kunde lika gärna drämt en trä planka i huvudet på mig. Så blev jag dålig för en viss tid framöver så att säga.
Mer
7 år 5 månader sedan #865222 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur länge varar en psykos?
Jag har haft reaktiv psykos, den var några dagar bara.
Mer
7 år 5 månader sedan #865226 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur länge varar en psykos?

MsTibbs skrev: Jag har haft reaktiv psykos, den var några dagar bara.


Vad menas med reaktiva besvär? Är det besvär som klingar av snabbt, eller?