Vad krävs för att bli inlagd?

Mer
4 år 2 månader sedan #1222869 av memphis
Då och då får man träffa en intelligent läkare, även om man alltid har hyrläkare. Någon som förstår. Men för det mesta är hyrläkarna oengagerande och tänker inte längre än de ska vara på kliniken. Jag hatar hyrläkarsystemet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222876 av Nissegossen
Jag pratade med en annan överläkare än den jag brukade tala med han sade jag förmår inte omfatta det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1222877 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad krävs för att bli inlagd?
Det borde inte få förekomma hyrläkare på en mottagning för psykiatri, och speciellt för de med psykos sjukdom då tillit för de som behandlar en är viktig för att du ska kunna vara uppriktig och känna dig trygg med att läkaren arbetar med det som blir det bäst för just dig. Samt är det viktigt att få träffa samma läkare när man kommer dit och inte olika från tillfälle till tillfälle.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1222886 av Nissegossen
Om vi nu likt honom inte förmår omfatta allt i vår omvärld hur mycket större om vi nu får tro att en allsmäktig skapare som förmått att skapa den här världen, jag skall försöka säga terraformera jorden. Typ som människan att funderar på att göra med Mars. sv.wikipedia.org/wiki/Terraformering
Om Någon från samma släkte som han som steg ned i ett stort eld och dammoln på Berget i Sinaiöknen såg till att skräcködlorna försvann och gjorde människan och alla djuren på jorden och berättelsen om paradiset den som var menad för två människor från början men vi blev födda alla av oss och att om vi då tror på det, har jag då helt fel?


Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1222903 av Fantasio
Jag har förhoppningsvis varit inlagd för sista gången. Jag blir inlagd därför att jag får ångest och ringer akutenheten och ber om lugnande. Då säger de att jag ska komma upp till dem. Likadant varje gång. Nja, i maj månad kom de hem till mig och skjutsade upp mig. Men ångest ska väl inte räcka för att bli inlagd? Jag fortsätter i en annan tråd.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222971 av memphis
Jag känner också så. Att jag aldrig kommer att bli inlagd igen. Vad i hela friden skulle kunna orsaka en inläggning. Men jag vet också att det är en nyckfulla sjukdom (schizoaffektiv). Rätt som det är står man där förvirrad och uppslukad. Och man fruktar för sitt liv. Och man behöver hjälp. Den dagen kommer nog tillbaka tänker jag. Inte på samma sätt som tidigare gånger, utan på ett nytt vis denna gång och du hade ingen chans att värja dig.