Vad gör ni med era liv nu när ni har fått er dödsdom?

Mer
7 år 1 månad sedan #901748 av Amandara
När jag är frisk har jag ett jättebra liv som jag älskar. När jag är sjuk mår jag skit och inget funkar. När jag är frisk har jag en familj jag älskar högt och heligt, rolig sysselsättning att gå till på dagarna...orkar motionera och få alla friskpoänger från det samt har bra kontakter i psykiatrin. Jag har vidare en telefon som roar mig mycket med tex fb, viska, instagram, mailadress och sms, appar mm.
Mer
7 år 1 månad sedan #901752 av koi
Jag jobbar också. Har 25 mg Abilify och 300 mg Quetiapin. Sover 6-8 timmar/natt. Aktiv de flesta dagar.
Mer
7 år 1 månad sedan #901754 av spasy
Arbetar 100% men just nu sjukskriven. Abilify 10 mg som inte verkar fungera.
Mer
7 år 1 månad sedan #901771 av memphis
jag tänker så här, har man inte en anställning vid tillfället man insjuknar i allvarlig psykisk sjukdom, så är det än svårare att bli "anställningsbar" efteråt. det finns nästan inget jobb jag skulle få efter 14 år som sjukskriven/sjukersättning. har inga kontakter som kan hjälpa till. nu bor jag i glesbygden så någon sysselsättning finns inte här. flyttar jag in till stan skulle jag ha bättre läge för det. skulle vilja ha ett ställe som var öppet dagligen där man kan gå o träffa folk. som viska :)
Mer
7 år 1 månad sedan #901798 av Utomjordingen
Ja, vad har jag gjort sen våren 1990? :tänk
Mer
7 år 1 månad sedan #901804 av Admin1
Det är 20 % som bor på gruppboende för de har svårt att klara sig själv. Sedan 25 % får lite hjälp av boendestöd. 55 % bor i lägenhet utan hjälp. Livet är nog inte så dumt, eftersom bara 10 % tar sitt liv.