Är alla schizofrena introverta här?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 vecka sedan #914226 av lonely
Svar från lonely i ämnet Är alla schizofrena introverta här?
Vad menar du nu Geta? Fattar ingenting....
Mer
7 år 1 vecka sedan #914228 av Geta
Förstår inte heller mitt sätt att fungera.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 vecka sedan #914234 av lonely
Svar från lonely i ämnet Är alla schizofrena introverta här?
Äsch då ingen fara!
Mer
7 år 1 vecka sedan #914241 av MsTibbs

lonely skrev: MsTibbs! Ja jag litar heller inte på människor när jag har psykos! Varför vid depression mestadels? Är det så att vid depression att det dränerar dej med social kontakt då eller? Så var det för mej när jag hade depression sist men då även hade social ångest alltså så alla vet det som kallas för social fobi.....


Vid depression har jag väldigt lite "energi i banken". Eftersom jag har Asperger måste jag tänka väldigt mycket när jag umgås folk för att det ska flyta på. Vad betyder detdär kroppsspråket? Menade han ironiskt nu? Bör jag skratta åt det skämtet, eller bör jag låta bli för det är socialt över gränsen? När jag mår bra har jag mer energi att "spendera" på sociala aktiviteter, utan att kontot av energi går på minus och jag måste stänga in mig i ett rum och ligga på golvet och glo i taket för att komma på fötter igen.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 vecka sedan #914248 av lonely
Svar från lonely i ämnet Är alla schizofrena introverta här?
Mstibbs tack för ditt utförliga svar.... Ja jag anpassar mej oxå och tänker på kroppsspråk, om vad folk egentligen säger och vad som är alltså socialt acceptabelt eller att gå över gränsen!

Måste va tufft för dej med så många diagnoser måste bli väldigt komplicerat! Läkarna säger jag hag schizoaffektiv och ADHD, men jag vet inte, men dåligt mår jag och allt kan vara så jävla kaotiskt som det kan bara bli för mej emellanåt känns det som att leva!
Mer
7 år 1 vecka sedan #914253 av MsTibbs
I början hade jag svårt att veta skillnad på ADHD/hypomani och stress/ångest. Nu tycker jag inte det är så svårt. ADHD är ju konstant, hypomani är tillfälligt. Stress är yttre, ångest är inre mm. :)