Om körkortet blir indraget pga jag inte kryssade i rutan

Mer
6 år 9 månader sedan #944481 av Carmen Al Kebab
Om körkortet blir indraget pga jag inte kryssade i rutan för psykisk sjukdom som schizofreni... Måste jag göra om förarprov och kunskapsprovet då ifall det blir indraget?

Nu är detta inte sannolikt att det kommer hända, men det kan.
Mer
6 år 9 månader sedan #944514 av cecilia76
Nej det tror jag inte. Men det kan dröja nåt år efter du ordnat intyg från läkare att du får köra bil.
K al kebab, varför söker du dig inte till en privat läkare som du har förtroende för :-)?
Då kan du sluta slåss mot väderkvarnar.
Mer
6 år 9 månader sedan #944515 av Geta
Har haft körkort i 44 år utan att det blivit indraget. Jag kryssade inte i någon ruta, där det stod att jag hade schizofreni.
Mer
6 år 9 månader sedan #944549 av Admin1
För att de skall upptäcka att du kryssat fel måste du kört bil under psykos eller liknande. Då spelar det ingen roll om du kryssat eller ej för du förlorar lappen ändå.
Mer
6 år 9 månader sedan #944571 av Nissegossen
Sätter mig inte bakom ratten igen, jag åker kommunalt, har ingen användning för bil, men får köra bil. Enda tillfället jag skulle köra, är oavsett om jag har körkort eller inte, att köra någons bil med vederbörande till sjukhus, varpå jag skulle säga att ambulans möter mig på väg till akutmottagning på sjukhus. Annars skulle jag inte sätta mig vid ratten på en bil, då finge jag först köra på en bilskola samt uppdatera teorin. Kommer inte att ske.

Mitt körkort är endast en legitimation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #944572 av Nissegossen
Ingen läkare har ställt frågan, har du körkort? Den enda som frågat, där var frågan, har du pilotlicens?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum