Diagnosen

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 10 månader sedan #1061320 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ny här i gruppen
Ja, ärftligt kan det vara? Men för mig utlöstes mitt sjukdomstillstånd, av att jag gick in i väggen och trodde jag hade blivit en paria som lever på andras nåder. Var väldigt beroende av att ngn var snäll, om ngn var arg var det nära ett katastroftillstånd! Det var flera problem samtidigt, och jag började skicka in insändare, som jag inte minns riktigt, men jag tror det var ett rop på hjälp från den vansinniga situation jag befann mig i, men nästan ingen närmade sig en den perioden som var slutet på åttio-talet.

Jag tror ditt lidande verkligen är enorm, men jag kan bara säga, stäng in dig och rid ut stormen, var ett tag väldigt ängslig för telefonen. Men detta får du bara göra ett kort tag, sedan måste du söka dig utåt! Vad som helst är givet kan man säga, en positiv förändring blier som vågor på vattnet.

Kände denna utlämnande känsla ungefär tio år innan den första vändningen kom, då ngn satte gränser på mig, så att jag visste att jag måste leva ett självständigt liv med viss inslag av stöd.

Har du autistiska tendenser som högfungerande, då ska du söka hjälp på råd och stöd som det heter i min hemstad, vet inte vad det heter annars?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 10 månader sedan #1061321 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Ny här i gruppen
Ja vart är världen på väg? Man får lära sig att leva med det även om det är svårt ibland. Men jag missbrukar varken alkohol eller droger Geta.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061336 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ny här i gruppen
Hej, Rrusheflower. Jag har en sysselsättning som gör att jag kommer ut. Orkar man tycker jag det är bra att ha.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061371 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ny här i gruppen
Jag har oxå haft synhallucinationer utan att missbruka eller ha hjärnsjukdom utöver schizoaffektiv.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061374 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Ny här i gruppen
Kul att du har hittat praktik, jag har haft praktik men jag kände mej jätte stressad och räknade dagarna så jag kan inte jobba. Ja vissa med schizofreni har syn hallucinationer, jag brukar kalla mina för ” spöken” för det är nästan som att se spöken.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061375 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ny här i gruppen
Jag har varit med om att se vålnader....scary shit....jesus på korset gråta tårar av blod....i katolska kyrkan....varför visades detta för mig?....sen fick jag budskapet att kyrkan är inte för mig och det stämmer.