Vet inte om detta är inbillningssjuka eller inte, vad ska man göra?

Mer
5 år 8 månader sedan #1080642 av mumble
Först när jag var ute och gick idag på kvällen så tänkte jag "tänk om att få saliv ifrån fladdermus på mig", och då jag kände vätska nära munnen vilket kan ha varit saliv ifrån att när jag spottade eller liknande.
Lite senare tänkte jag "tänk om jag får saliv av en fladdermus i ögonen", sedan några sekunder när jag var ute och gick känner jag vätska i ögonen. Men jag vet inte om det droppade på mitt öga, för då hade jag nog blinkat till. Såg dock inte heller någon fladdermus eller något ljud ifrån någon.
Är nämligen orolig för rabies, och har varit det en längre tid nu.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080646 av Vierja
Jag brukar känna dofter och smaker, ungefär på samma sätt.
Typ, tänker på något sött, så känner jag smaken av t.ex mango, persika.
Tror det handlar om att man fokuserar för mycket på det medvetet/omedvetet.
Att hjärnan börjar så att säga spela upp inbillningen.
I vissa fall kan jag tänka mig, på samma spår. Att eftersom man är så fokuserad på det, märker man av extremt små skillnader, som man egentligen inte känner av normalt vis. Något o tänka på om det sker igen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080673 av Geta
När jag var barn satt det fladdermöss i gardinerna hos grannen. Tyckte bara att det var spännande djur.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080715 av memphis
Omg. Min kille hade varit uppe och duschat. Hans mammas dusch var uppe på vinden. Sen kom han nedför trappan halvblöt och torkade sitt hår med handduken. Då såg jag: OMG!!!! Vad ör det där?!!!! Det hängde en fladdermus i hans armhåla!!

Den flög in i köket. Sen var hans mamma sur att det var fladdermus inomhus när hon kom hem. Vi var husvakter och hon tyckte vi gjort ett dåligt jobb.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080724 av Admin1
Har du sett några fladdermöss? Jag har aldrig läst att fladdermöss har rabies i Sverige. Du behöver alltså inte oroa dig över det.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080732 av mumble
Nej inte igår iallafall vad jag kunde se när jag kollade runt kort därefter, eller hörde inte något heller.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.