Gruppboende

Mer
13 sep 2018 13:01 - 13 sep 2018 13:04 #1087592 av Geta
Svarade Geta på ämne Gruppboende
Min gamla psykiater bor på ett äldreboende och har gode man.

I början av augusti dog en vän från psykiatrin. Hon har inte ens fått en dödsannons. Tror att hennes son skämdes för henne.
Senast ändrad: 13 sep 2018 13:04 av Geta.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
13 sep 2018 13:16 - 14 sep 2018 10:45 #1087595 av Utomjordingen
Svarade Utomjordingen på ämne Gruppboende
Annars, vet om en av patienter där jag var inlagd på psyket åren 1990-1992 men jag kan inte berätta så mycket om det för det är en hiskelig/känslig historia. Han var med i tv programmet "Efterlyst" och var med en gång i första nyheten i tidningar för cirka 10 år sedan. Jag var rätt god vän med honom på psyket, han var snäll mot mig. Det var/är synd om honom och faktiskt vet jag inte om han lever idag? Eftersom han kanske har ett hemligt identitet idag?

Sen vet jag om en annan patient som var borderline patient jag var kär i som också var med i första sidan i nyheterna fast i en lokal tidning! Hon var väldigt vacker och attraktiv kvinna på sin tid.
Senast ändrad: 14 sep 2018 10:45 av Admin1.

Mer
13 sep 2018 13:28 #1087597 av Geta
Hon som dog i augusti såg ut som Agneta Fältskog i sin ungdom.

Mer
13 sep 2018 17:51 - 14 sep 2018 10:46 #1087687 av Utomjordingen
Svarade Utomjordingen på ämne Gruppboende
Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att sådana som mig ska leva ute i samhället utan sådana som mig ska leva på gruppboende förutsatt att det är fint boende.

Varför ska sådana som mig inte leva ute i samhället?

Jo, vi har konstant inre stress på grund av osynliga ljud som friska personer fattar nada av. Vi som har konstant inre stress på grund av osynliga ljud är inte som alla andra psykisk friska är... .

Alltså, hur ska jag förhålla mig? Min kvinna får ut över 300 tusen kronor i lön per år medans jag får runt 100 tusen kronor per år. Måste jag alltid ligga under?
Senast ändrad: 14 sep 2018 10:46 av Admin1.

Mer
14 sep 2018 10:47 #1087813 av Admin1
Svarade Admin1 på ämne Gruppboende
Många hoppar över dödsannonser idag för de är dyra 4000-7000 kr.

Mer
14 sep 2018 10:53 #1087816 av ispegelland
Svarade ispegelland på ämne Gruppboende
vilket ocker!

"When you know ~ the truth in you ~ be confident."

Mer
14 sep 2018 10:57 #1087819 av Geta
Priset beror på storleken. En lång vers kostar mycket.

Mer
14 sep 2018 15:11 #1087902 av krokus
Svarade krokus på ämne Gruppboende

Fantasio skrev: Vad är dina åsikter om gruppboende? Hur är det att bo på gruppboende? Extra intressant att höra från dem som bor på sådant. Jag var hos en person som nyligen flyttat in och han var glad och nöjd. Pratade nyss med min kontaktperson och denne ville ha in mig på sådant, men jag sa att jag ville bo hemma. Kan de tvinga en?

För många år sedan dejtade jag en kille som bodde på något slags gruppboende, tror att det var för autister. Han hade en egen lägenhet där med larmknapp i badrummet. Hans grannar knackade på stup i kvarten. Det fanns personal där och de som bodde där (på gruppboendet) kunde äta tillsammans någonstans. Vid närmare eftertanke kan det ha varit ett satellitboende.

Min mamma ville ha mig på gruppboende när jag var runt 22 år, och jag är glad över att det inte blev så. Tror inte att jag skulle ha trivts.

Don't wake me up, I'm winning wars inside my head.

Sidan laddades på: 3.533 sekunder