Gruppboende

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087592 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Min gamla psykiater bor på ett äldreboende och har gode man.

I början av augusti dog en vän från psykiatrin. Hon har inte ens fått en dödsannons. Tror att hennes son skämdes för henne.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087595 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
Annars, vet om en av patienter där jag var inlagd på psyket åren 1990-1992 men jag kan inte berätta så mycket om det för det är en hiskelig/känslig historia. Han var med i tv programmet "Efterlyst" och var med en gång i första nyheten i tidningar för cirka 10 år sedan. Jag var rätt god vän med honom på psyket, han var snäll mot mig. Det var/är synd om honom och faktiskt vet jag inte om han lever idag? Eftersom han kanske har ett hemligt identitet idag?

Sen vet jag om en annan patient som var borderline patient jag var kär i som också var med i första sidan i nyheterna fast i en lokal tidning! Hon var väldigt vacker och attraktiv kvinna på sin tid.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087597 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Hon som dog i augusti såg ut som Agneta Fältskog i sin ungdom.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087687 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att sådana som mig ska leva ute i samhället utan sådana som mig ska leva på gruppboende förutsatt att det är fint boende.

Varför ska sådana som mig inte leva ute i samhället?

Jo, vi har konstant inre stress på grund av osynliga ljud som friska personer fattar nada av. Vi som har konstant inre stress på grund av osynliga ljud är inte som alla andra psykisk friska är... .

Alltså, hur ska jag förhålla mig? Min kvinna får ut över 300 tusen kronor i lön per år medans jag får runt 100 tusen kronor per år. Måste jag alltid ligga under?
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087813 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
Många hoppar över dödsannonser idag för de är dyra 4000-7000 kr.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087816 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gruppboende
vilket ocker!