Gruppboende

Mer
5 år 4 månader sedan #1111958 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Gruppboende
När jag jobbade på gruppboende trodde jag aldrig att jag skulle kunna hamna i samma sits.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111999 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
När jag jobbade på kommunhuset/kansliavdelningen så trodde jag aldrig att jag skulle hamna på hispan våren 1990. Begick inte ens brott - så på ett sätt fattar jag ingenting? :?:
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 3 månader sedan #1121302 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Admin1 postade om ett specifikt gruppboende i Norrköping, såg även på Facebook samma sak. Jag har pratat med två som bor där. En kvinna sa att hon trivdes väldigt bra, men då var hon nyinflyttad. En annan kvinna verkade tycka det var lite rörigt, hon sa det inte rakt ut, men det förstod man. Men samlar man härtingar på ett och samma ställe blir det ju inte som i ett vanligt hyreshus. Alla förstår även att artikeln var lite som en saga, typiskt murvlar. Ska man in på ett boende för psykiskt sjuka blir det kanske inte mycket bättre än det på Luntgatan (som artikeln handlade om).
Mer
5 år 3 månader sedan #1121365 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
En bomb hade sprängts på boendet sedan misshandel, så gruppboendet var nog inte helt bra.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121380 av björk
Svar från björk i ämnet Gruppboende
Gammal är en bra tanke ställare om man blir man är under medicinens besvärjelser och kommand. Därför är det klentroget att medel livslängden inte är något man skryter med.
Brutal skam. Å skuld beläggning. J/N
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 3 månader sedan #1121466 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Ska psykiskt sjuka placeras på olika boenden för att undvika hög koncentration av dem, så att säga? Sprida ut dem med psykisk sjukdom?Jag tänker då att de flesta gruppboendena är för förståndshandikappade. Jag vill inte hamna bland förståndshandikappade. Jag tror det är bättre som det är i fallet med boendet på Luntgatan. Ungefär som att det fanns en avdelning i stan för de med psykossjukdom. Han som nämndes i artikeln hade psykos o försökte bryta sig in hos grannen, men det kan inte personalen på boendet hjälpa. Eller kan dem? Psykoser får folk oavsett var dem bor.