Försämras om kvällarna

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1091846 av Fantasio
Det blir ofta så. Jag sitter på min stol från ca kvart i fyra tills jag går och lägger mig. Det blir att man grubblar. Jag får lätt för mig saker. Det märks inte här eller på Facebook, men så är det.

Jag återkommer till samma saker hela tiden. Olof Palme, Harry Schein, Säpo och kanske två andra organisationer. Det är vanligt att fantisera om Säpo, det vet väl jag med. I mitt fall blandas sanning med fantasi. Extra svårt att värja sig. Det är inte bara fantasier, jag har varit med om en del. På riktigt, innan jag insjuknade. Jag ska prata med X när jag går till Y, jag vill förklara mig.

Hur blir det när ni försämras? Blir det det gamla vanliga, eller? Och blir ni sämre lite när som helst? En relativt skärpt fd skötare sa att jag blev "trampig" om kvällarna. Tramsig, trodde jag. Jag ville inte gå och lägga mig, jag gick fram och tillbaka i korridoren. Alltid om kvällarna.

Kan ni spåra ur helt plötsligt? Kanske när ni är på stan. Jag arbetar mig fram. Ofta kan jag bryta det med sömn, sömn är bra. Promenader är bra. Vad jag var ute och gick. Är det vanligt att få samma konstiga tankar om och om igen? För det är ju bara påhitt. I ditt fall till 100 procent, i mitt fall kanske till 60. Illa nog.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091848 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämras om kvällarna
Ja, jag får ofta samma tankar om och om igen. Det är mycket skräck från mitt föregående liv. Då spelade jag frisk. Hade inget annat val.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1091856 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Försämras om kvällarna
Vad spännande! Berätta mer om du vill. Vem var du? Faktiskt skönt att höra att vi har samma grejer. Jag missförstod. Men berätta gärna mer.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091857 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämras om kvällarna
Jag förstår inte idag att jag kunde spela frisk. Det är mycket skönare att vara den man är. Inte för att jag uppträder sjukt idag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091860 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Försämras om kvällarna
Mår oftast sämst på kvällen, kan gå runt med panikångest och kolla bäst före datum på all mat som är hemma. För att sen vakna upp utan att vara orolig och sen spelar hela visan om sig på kvällen. Idag har varit rätt lugnt. Är inte hungrig idag så behöver inte kolla datumen, orkar inte äta heller
Mer
5 år 6 månader sedan #1091861 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försämras om kvällarna
För mig är kvällarna bäst. När dagen är slut.