Att inte bli trodd

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221769 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Tog de bort den, aaabbbkrc?

Jag hade två knölar i armhålan och gick till VC, de sa det var bara fett och gjordes inget åt det. Sen blev en inflammerad och jag kunde själv operera bort fettknölen när bölden mognat.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221772 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
De kan ta en biopsi och skicka till ett labb.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221786 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Jag tror jag går dit om knölen blir större/värre på nåt sätt. Som den sitter kan jag säga attden ger mig mycket obehag. Så kanske de tar bort den fast den är ofarlig. Om den är obehaglig, det vet jag inte.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1222459 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inte bli trodd

Geta skrev: Att ha vuxendiabetes är inte hela världen. Det har jag sedan minst 15 år tillbaka.

Det kan vel kontrolleres ganske godt i dag. Jeg trodde også jeg hadde fått det. Jeg var cola-avhengig en gang i tiden, og ble veldig tørst og tørr i munnen. Det viste seg at det kom av Nozian. Men ble skremt og kuttet kraftig ned på søtsaker, selv om langtidssukker var normalt.

memphis skrev: Han skulle nog kolla om du ljög för att vara insmilande Geta. Om du hakade på trots att du inte såg vm.

Psykologer og psykiatere prater alt for mye. Om man vil se adferden til pasienten må man observere hvordan de agerer i stedet for å prate. Det skjer alt for sjeldent.

memphis skrev: Kanske är lite väl TMI, men jag har upptäckt en knöl nästan i rumpan. Jag vill inte gå till VC med den. För där blir jag sällan trodd. De tror allt är psykiskt p g a min diagnos. Eller så säljer de, det är inget farligt, det där gör vi inget åt. Så ingen idé att gå dit faktiskt.

Somatiske sykdommer hos alvorlig psykisk syke tas generelt alt for lite alvorlig.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222460 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Min diabetessjuksköterska slarvar när det gäller mig. Eller också är hon inte tillräckligt intelligent. Min psykiater är mer intelligent och går lättare att tala med.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222462 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inte bli trodd
Men du har på en måte flaks, Geta. Med din bakgrunn vet du selv hva som trengs. Ikke alle har forutsetninger for det.