Det "bubblar" inombords

Mer
5 år 6 månader sedan #1096078 av Melody
Svar från Melody i ämnet Det "bubblar" inombords
Magen och huvudet.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096080 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Det "bubblar" inombords
Jag får en jävla massa tankar innan eller när jag blir psykotisk, helt vardagliga grejer oftast, ibland dumma grejer, o så säger rösterna att ja ska säga varenda tanke. Blir då oftast tyst istället för ja litar inte på att nån tanke e min egen i det tillståndet.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096343 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det "bubblar" inombords
Ökat tankeflöde förekommer vid schizofreni och är en tankestörning. Massor av tankar strömmar igenom huvudet. Tankestörningar lindras av antipsykotika, eftersom det är ett positivt symptom. Men det du har kan kanske också vara inre rastlöshet.

www.viska.se/sjalvhjalp/2229-tankestoerningar
Mer
5 år 6 månader sedan #1096355 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Det "bubblar" inombords

Vår skrev: Magen och huvudet.


Svårt att veta exakt vad det kan vara. Det skulle kanske kunna balanseras med örter.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan #1098286 av Rrusheflower
Jag kan också känna mej stressad, trött, ont i huvudet och psykiskt instabil.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1098311 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det "bubblar" inombords
Jag sänker inte min medicin utan orsak än att jag har biverkningar. Tills polletten trillat ned hos förutvarande sköterska hon har förövrigt gått i pension. jag ville sänka dosen ty jag hade biverkningar ville hon inte sänka och ordnade tid hos behandlande läkare en st-läkare ingen av dem var med när läkare och sköterska och jag fick tillåtelse att jag i samråd med sköterska sänka höja dosen. St-läkaren sade vi gör ett blodprov i blodserum ser man halten av medicin och blodprovet visade högre halt än vad det skulle vara. Sköterskan kom gången efter och säger det trodde jag inte. I den frågan stå på er om ni har biverkningar på Trilafon det skall man inte ha, då är man övermedicinerad

Experten som är, det är ni själva som är experten på er själva vad gäller hur ni känner er och då dosen på medicin.

Klangedin
Hur många psykoser har du haft Nisse?


Ett antal jag har aldrig räknat antalet. man är psykotisk inte räknar man gångerna. Men jag bestämde mig efter inläggning årsskiftet 1986-1987 att aldrig bli inlagd mer och det har jag inte gjort sedan den gången. pga det sköter jag min medicinering och jag känner ju igen tecknen och jag har alltid jobbat tillsammans med de läkare jag har haft och fått tillåtelse att i samråd med behandlande sköterska själv sköta min medicin i samråd vad gäller mina injektioner samt att den medicinen i piller samt att själv kan bestämma dosen på övriga mediciner samt i pillerform ta mer utav mitt Trilafon dvs Peratsin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.