Hur många alter egon har ni?

Mer
5 år 3 månader sedan #1111214 av Richard
Det känns som jag har flera alter egon, men jag är inte diagnosticerad med multipla personligheter. Men det kan vara kul att spela olika roller! Jag har bara en identitet här på Viska (fast ett reservkonto). Har ni något alter ego?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1111218 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Hur många alter egon har ni?
Har nog bara en personlighet. Fast å andra sidan har jag svårt att "vara mig själv" med nya människor. Så det kanske kan upplevas som olika personligheter/identiter.

/Dave
Last edit: 5 år 3 månader sedan by 1Dave.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1111255 av Inwatto
Jag vet inte riktigt vad ett alter ego är. Har delpersonligheter som var och en uppträder på ett unikt sätt, men de kan jag kommunicera med som osynliga vänner, ungefär.

Har råkat ut för att jag blivit en av delpersonligheterna. En "tonåring" som helt saknade kontakt med känslorna. Det varade bara någon timme, sedan kom känslorna tillbaka. Så, man kan byta personlighet har jag förstått utan att ha DID eller multipel personlighetsstörning.

En annan delpersonlighet, som var ganska tyst och försiktig av sig, försvann efter en tid. Då märkte jag att jag blivit mer tystlåten. Så delpersonligheter kan integreras med den riktiga. Mycket kan hända i hjärnan!

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Inwatto.
Mer
5 år 3 månader sedan #1111256 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur många alter egon har ni?
Vet inte heller vad alter ego är?
Mer
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1111260 av Inwatto
Tycker inte jag känner igen mig i beskrivningen av vad alter ego är. Ingen av mina delpersonligheter är så framträdande att jag vill bli den. De är utvecklingar som varit sämre än mitt jag, så de har förkastats och finns i reserv.

Slog upp alter ego i NE.se, och där står att det är en andra personlighet en författare använder som språkrör. Det liknar att ha en pseudonym, fast ett alter ego är bara en karaktär i en bok eller sång.

Här på Viska har jag kört med Inwatto så länge att jag nästan känner mig som att jag lystrar till det smeknamnet. Men, Inwatto är inte en andra personlighet. Jag försöker vara den jag är bakom anonymiteten.

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Inwatto.