Koppling mellan blodsocker och psykoser?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127445 av MsTibbs
Blodsocker svajar snabbare än psykoser ju.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by MsTibbs.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127472 av Nissegossen
zoidar, sist när jag tog blodprov tyckte Geta jättebra värde, då var jag fastande men tiden innan hade jag druckit vätskeersättning oh i sambandet att jag skrev på viska om det framkastade jag hypotesen att kroppen av vana producerade mer insulin pga att den var van vid mer socker, så förkasta inte sockret de som tagit fram vätskeersättning är inte dumma, så gör en liter vätskeersättning kroppen är rustad för det och döm inte ut socker i sammanhanget

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1127479 av Geta
I somras, när det var värmebölja gjorde jag vätskeersättning och drack. Inte så gott!
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127482 av Nissegossen
Iskallt ev frusen, flaskorna tål det , tina i diskhon, citronskivor ger bättre smak.

Men ingen höjdare man får ge sig till tåls, ty det kan gälla livet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127492 av Geta
Värmeböljan i somras var påfrestande. Blev jättedålig. Orkade ingenting.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127532 av Cosmos
Plågsam var ordet. Jag har inte diabetes men brukar ligga lågt i salter vid provtagningar. NG, ska prova ditt recept! I somras badade jag två ggr om dagen och ett flertal dopp vid de olika tillfällena. Det var mitt sätt att överleva sommaren. Men det var mycket positivt också, inte minst kvällarna.

Tycker miljöpartiet knep dåliga poäng för att den varma sommaren var en effekt av klimatförändringar. Nu minsann är de tysta. Kall vinter med massor av snö, ovanligt mycket snö. Mp är riksdagens värsta råbusar.