Mani?

Mer
5 år 1 månad sedan #1127818 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mani?
Jag har ju inte (hypo)mani på papper, men det var några dagar för tre år sedan som jag pratade mer eller mindre hela tiden, trängde mig i mataffären och var mycket sexsugen. Hade mycket tankerusningar också.

Ungefär likadant i somras, också några dagar till en vecka. (minns inte exakt hur länge.) Det gick över med höjd dos Abilify och lite Quetiapin.
Mer
5 år 1 månad sedan #1127921 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mani?
Jag fick ju städmani för några månader sen o städade 55 timmar i sträck. Men det var ju bara bra att jag fick det fint här hemma, men kanske inte så nyttigt för kropp o själ. Men jag har ingen bipolär diagnos.
Mer
5 år 1 månad sedan #1127937 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mani?
Vid psykossjukdom är det A och O med sömn, kreativ vaknatt och inte sova nästa dag, är det på kvällen ett måste att droga ned mig med sömnmedicin samt en extra dos med Peratsin allt för att sova den natten kan jag inte sova pga att rösterna inte ger ro i hjärnan är det yttersta att ta på sig hörlurar på högsta volym och sjunga med i tanken. Det slår ut varenda röst och jag somnar med högsta volym och sover med hörlurarna på mig och vaknar likadant till en helt normal dag.

Annars, ja, då är det dags att lägga in sig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1128009 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Mani?
Hur liknar mani och psykos varandra egentligen?
Mer
5 år 1 månad sedan #1128011 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mani?
Tankarna och infallen är snabba vid mani och psykos.
Mer
5 år 1 månad sedan #1128021 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Mani?
Vad är skillnaden isf?