Hur många med psykotisk diagnos är överviktiga/fetma?

Mer
5 år 2 månader sedan #1129277 av Geta
Kommer inte ihåg att psykiatrin har vägt mig.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129279 av Cider
Trodde vägning var regel vid det årliga mötet man har med sin läkare om man får injektionsbehandling i alla fall?

Samtidigt med den årliga hälsokontrollen, menar jag.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129288 av Geta
Det verkar inte vara så viktigt med vägning vid den årliga hälsokontrollen. Det är blodprover som tas.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129305 av Cosmos
Jag har blivit vägd och höll på att skämmas ihjäl. Det är tyvärr så att om man är överviktig tvekar man inför vågen och får då en chock när man väl ställer sig på en.

Och kortisol är ett stresshormon som brukar avsöndras av negativ stress, ofta när man känner att jobbet känns meningslöst eller att man lever i en dålig relation. Positiv stress stimulerar däremot adrenalin, d v s man blir pigg, snabb och nöjd med sitt liv.

Och Carmen: Varför alla dessa negativa trådar? Troll borde stängas ute här.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129310 av Cider
Det går att säga att man inte vill se siffrorna och titta bort och så antecknar de och så är det bra med det.. Samma i ätstörningsvård. Sedan kan vården uppmuntra till saker man kan göra för att förbättra sin hälsa om man har ohälsosamma värden åt ngt håll.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129319 av Nissegossen
Gamla sorters mediciner går man inte upp på. Trilafon som jag haft sedan 1980 har jag både gått upp och gått ned på. Det som gjorde mig gravt överviktig var skitmedicinen Invega på de två månader jag hade den gick jag upp i vikt mellan 20-25kg, sedan gjorde jag ett uppehåll i 5veckor med att dricka alkohol från 100+ till 79,5 kg på 5 veckor

Jag åt som vanligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.