Känns bittert och sorgset

Mer
5 år 2 månader sedan #1130680 av Melody
Att jag sitter hemma och undrar om jag kan göra något vettigt med mitt liv, att jag inte kan slappna av pga det.
Det är lite bättre nu då jag åtminstone går till aktivitetshus, tack och lov. MEN jag kommer fortfarande inte förbi känslan av att jag är isolerad, trött och i förtvivlan. Kan knappt ta bussen ned till aktivitetshuset utan får åka med någon som stöd. Går knappt ut, har knappt vänner. Fattar inte vad jag kan jobba med. Om jag ens kan. Så fort man sminkar sig och tar på sig finare kläder för att bli allmänt glad tjatar vården om att nu du, nu är du bra ut och jobba.

Fattar inget. Ingen relation, inget liv.
Haveri liksom. Önskar man kunde fly men det går ej. Läkaren blir förvånad över att jag vill ha egen lägenhet vid 34 års ålder och att jag antagligen ej kan jobba om jag stöder mig på anhöriga i nuläget. De sköter ju inköp och tvätt och matlagning. Är det så konstigt att jag tänker att det blir fullt upp när jag bor ensam?

Rädslan bara sköljer över mig...
Mer
5 år 2 månader sedan #1130682 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känns bittert och sorgset
Känner igen mig. Så hade jag det i den åldern också men jag bodde i egen lägenhet.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130685 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Känns bittert och sorgset
Vår är du rädd för bo själv?

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 2 månader sedan #1130686 av Melody
Svar från Melody i ämnet Känns bittert och sorgset
Jag borde vara glad Geta.. Mina armar och ben funkar. Men inuti finns liksom ingen vision. Lever dag för dag. En daglig sysselsättning eller sjukersättning skulle iaf sätta en ton.
Men kanske blir det besked om det så småningom.

Hur i katten kan man förväntas kunna arbeta om man blir skraj av att åka buss...jag själv vet inte hur klara livet för jag kan ju resonera och är ganska frisk i huvudet. Men hur få ett syfte i livet och socialt liv?
Mer
5 år 2 månader sedan #1130688 av Nissegossen
Livet är för kort för att vara bitter, släpp och gå vidare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1130692 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känns bittert och sorgset
Kraven från samhället på oss med schizofreni är så motsägelsefulla. Det har blivit lugnare sedan jag blev sjukpensionär. Bestämmer över min tillvaro själv.