Rullstol, sjukhus och kärlek

Mer
5 år 1 månad sedan #1136521 av Sjukihelahuvudet
Tack :D

Jag vet vad katatoni är, läkaren i England sa att det var det jag upplevde. Har som tur är inte upplevt det på länge nu!

Jag har fått livsgnistan tillbaka, allting verkar falla på plats nu, nu vill jag bara ta mig ur rullstolen och sedan kan jag vara lycklig för evigt! :D Får även -äntligen-terapi för min OCD nu. Jag gillar terapi. Har aldrig fått det tidigare, inte ens för min schizoaffektiva sjukdom, eftersom jag "inte är redo" vilket läkaren på psykos fortfarande säger.. Men men, jag kan väl klara mig ändå tänker jag!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136565 av Admin1
Om man har katatoni och tar bensodiazepin tablett, så brukar en förbättring komma efter 30 min. Det används som ett test om det är katatoni. Har en neurolog undersökt dig? De är experterna på detta.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1140354 av Rrusheflower
Jag sitter mycket ner på dagarna. Orkar inte stå upp för länge. Men behöver inte en rullstol. Då sitter jag bara på en stol. Har pratat med min psykolog om det. Kan vara också att jag är trött i kroppen.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140364 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rullstol, sjukhus och kärlek
Det är vanligt med lite energi vid den här sjukdomen. Det är inte som vid ADHD att man är hyperaktiv.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1140367 av Rrusheflower
Fast jag kan också bli trött vid för mycket intryck tex om man jobbar i affär. Och få ont i huvudet.
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140375 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rullstol, sjukhus och kärlek
Att jobba i affär är inget passande jobb vid schizofreni. Man behöver vara mer för sig själv.