Psykos?!

Mer
5 år 1 vecka sedan #1145223 av Kattis35
Psykos?! skapades av Kattis35
För ca 2 år sedan har jag haft det lite rörigt i mitt liv men det har lugnat ner sig ... Har tänkt på det som varit nu o kommit underfund med att det måste ha varit en psykos ja haft. Trots att jag medicinerade med abilify 10mg. Är det vanligt att få trots medicinering?? Nu har jag landat känns det som och allt har lugnat ner sig.
Kram på er!
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1145253 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykos?!
Det finns fler psykossjukdomar utöver just Schizofreni.

Detta är söksidan då jag på intet sett är någon expert eller läkare
www.google.se /search?ei=oIS0XK_gDOuLmwX6qJfIAw&q=psykossjukdomar&oq=psykossjukdomar&gs_l=psy-ab.3..0l5j0i30l5.13411.22076..22798...1.0..0.57.827.16......0....1..gws-wiz.......0i71j35i39j0i131j0i67j0i10i67j0i10j0i203.2mRcHsyloCI

Ett rakt svar på din fråga att om man är medicinerad kan man man få det trotts medicin är ett Ja!

Dock oftast beror det på att man har slutat ta sin medicin pga att man slutar ty biverkningarna vill man inte ha och till en början mår man bättre. men får oftast en ny psykos inom 3-6 månader efter man slutat ta sin medicin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145254 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykos?!
Abilify är inte så effektivt. Den medicinen kan nog släppa igenom en psykos.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145255 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykos?!

Nissegossen skrev: Det finns fler psykossjukdomar utöver just Schizofreni.

Detta är söksidan då jag på intet sett är någon expert eller läkare
www.google.se/search?ei=oIS0XK_gDOuLmwX6...10j0i203.2mRcHsyloCI
Ett rakt svar på din fråga att om man är medicinerad kan man man få det trotts medicin är ett Ja!

Dock oftast beror det på att man har slutat ta sin medicin pga att man slutar ty biverkningarna vill man inte ha och till en början mår man bättre. men får oftast en ny psykos inom 3-6 månader efter man slutat ta sin medicin


Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145257 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Psykos?!
När jag på egen hand slutade tvärt med Clozapine så kändes det inte så farligt men efter 1 vecka så blev jag riktigt dålig. Började med Clozapine igen och det tog drygt 1 vecka innan jag mådde bättre igen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145320 av krokus
Svar från krokus i ämnet Psykos?!
10mg Abilify är rätt låg dos, tror maxdos är 30mg.