Vi leker med tanken att man sover på gatan, blir man inlåst i psykiatrin?

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1159719 av Carmen Al Kebab
vi säger att man har fått schizofreni diagnos, sedan har man en lägenhet men man väljer att sova på gatan... blir man inlåst då i psykiatrins slutenvård? man förklarar såklart inte varför man väljer att sova på gatan.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1159722 av MsTibbs
Tror nog mer väktare jagar dig. Det gjorde de när jag sov på parkbänk i september. De sa jag skulle promenera mig varm, fram till jag kunde gå på järnvägsstationen vid fem på morgonen
Mer
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 10 månader sedan #1159753 av ingrid64marie
Märkligt resonemang, men om, trots att du har bostad skulle vilja sova på gatan, kan inte tänka mig att du skulle hamna på slutenvård för det inte, viljan är fri, blir du trött på övernattningen utomhus kan du gå hem, men man blir inte LPT för att man föredrar att prova på att leva som hemlös.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1159758 av Nissegossen
I fall att jag blir vräkt här det ett faktum att jag får sova utomhus köp en presenning på Clas Ohlson inget högre pris samt köp en nylonlina på rulle gör en gammaldags kåta eller en indiansk wigwam. En bok med Svenska ätliga växter och du lever billigt.

Jag lägger mig knappast på gatan i stan.

Får jag tid på mig gräver jag ned mig till under där det är frostfritt samt vid råd en gammal Husqvarna vedspis den både värmer och gör det möjligt att laga mat och koka kaffe

Man får vara lite rådig och lösa hur göra utan prylen man inte har, det brukar lösa sig

Jag får tillägga att hon vägrar skriva ut peratsin hon gör för jag måste få ha en plats för att kunna få injektioner därav vägrar läkare tabletter med peratsin tabletter Hon vill undvika att jag går under radarn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1159964 av Admin1
I Stockholm finns det många hemlösa med schizofreni och de blir nog mestadels inte inlagda. Hemlöshet ingår inte i kriterierna för att få tvångsvård.