Tid utan medicin innan sjuk?

Mer
4 år 8 månader sedan #1165977 av MsTibbs
Gissar att fler än jag ibland får den ”briljanta” idén att sluta med medicinerna ”för jag är ju frisk nu”...? Hur lång tid tar det före ni blir sjuka? Eller börjar märka att inte allt är som det ska?
Mer
4 år 8 månader sedan #1165979 av Modesty
Intressant tråd. Jag vet inte. Har bara varit psykotisk en gång.
Mer
4 år 8 månader sedan #1165980 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tid utan medicin innan sjuk?
Åtta månader tog det, innan jag fick en ny psykos efter att ha slutat med medicinen Hibernal.
Mer
4 år 8 månader sedan #1165981 av Recard2016
Jag blev antagligen sjuk i tonåren, men jag behövde inte medicin eller "hjälp". Sökte inte hjälp förrens jag var kanske 25 o då fick ja även mediciner. Inte att rekommendera!
Mer
4 år 8 månader sedan #1165985 av MsTibbs
Sist nyss efter två dagar fick jag mina ufoljud, typ som elkraftverk eller tv på standby låter. Om inte det är inbillning att de låter? Ifjol åkte jag på semester utan medicin. Efter fyra dagar stod det en jukebox i vardagsrummet som spelade alla typer av ljud förutom musik. Mor som är Psyk-sska blev skitsur så det blev resa till Karlstad för att hämta medicinerna. Trodde ju att jag var frisk nu. :(
Mer
4 år 8 månader sedan #1165986 av memphis
Jag har ätit lithium i minst 10 år och funderar på att sluta med den trots att 2 läkare har a rått mig. För jag vill testa och se om det går bra. Ingen fara för psykos av det för jag fortsätter ju äta antipsykotika. Vad jag riskerar är depression/mani. Men jag vill verkligen sluta med lithium och får inget gehör för det.