Kollektiv i skogen!!!

Mer
4 år 8 månader sedan #1168223 av crazycatlady
Jag har världens ide. Jag har kommit på att jag vill bo i skogen men jag har också kommit på att jag är mer social än vad jag trodde. Går inte på daglig verksamhet eller ens på fontänhuset för att det är mer socialt än vad jag pallar. Så jag satte mig i skogen med min hund och kom på att jag kände mig ensam. Så tänkte jag, tänk om det gick att skapa ett kollektiv - typ som lss boende fast utan myndigheterna inblandat - baserat på folk med psykisk ohälsa. Vi kunde hjälpa och stötta varandra i dåliga dagar men ändå ha förståelse för eget utrymme. Kanske t.o.m. ha varsitt eget litet hus men på samma tomt med kanske nån gemensamma aktiviteter eller måltider. Hjälpa varandra även rent praktiskt i husbestyr som gräsklippning och vedhuggning. För min egen del har jag en sjukpension enbart baserat på psyk. problem. Jag gillar att göra fysiska grejer för då glömmer jag ångesten. Är det fler som känner så? Bort från stan och buller och förortsensamhet där man bor tätt men aldrig känner varandra. Folk skulle fatta om man nån dag inte pallar att snacka eller ens "konstiga vanor". Jag är liksom trött på att skämmas, trött på att gömma mig. Jag vill ut i skogen och va mig själv
Mer
4 år 8 månader sedan #1168226 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Jag tror att det är svårt att bilda ett sådant kollektiv med personer med psykisk ohälsa.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1168246 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kollektiv i skogen!!!
I en utav Stockholms kranskommuner finns ett hus där enbart personer med Aspergers bor. Det är inte ett LSS-boende. Ska försöka googla fram mer information.

Edit:
Äh, huset verkar vara uppköpt av Frösunda. frosunda.se/nasbyvagen
Last edit: 4 år 8 månader sedan by krokus. Orsak: Tillägg efter google-sökning
Mer
4 år 8 månader sedan #1168260 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Om man har ett par miljoner över, så varför inte.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 8 månader sedan #1168263 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Det går inte att komma överens i ett sådant kollektiv. Ekonomin är bara ett exempel.
Mer
4 år 8 månader sedan #1168280 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kollektiv i skogen!!!
De flesta som insjuknar vill nog bo i en stad. Man flyttar ofta in till en större stad för anonymitetens skull.