Kollektiv i skogen!!!

Mer
4 år 9 månader sedan #1168569 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Du bör ha en lägenhet som jag ser det. Det bör alla ha. De släpper dig nog inte genom skyddsnätet.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168660 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Det ger sig, hoppas det bästa var beredd på det värsta pratar man om bland de som har överlevnad i tankarna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1168671 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Överlevnaden i skogen blir nog inte lång.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168771 av Cider
Svar från Cider i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Känner mig illa till mods och sjukare än jag är bara när jag kliver innanför dörrarna på socialpsykiatrins sysselsättning och mötesplatser. Men glädjer mig åt dom som får ut positiva saker ur dom. Vet att dom kan vara livsavgörande även om det bara gäller för en del!

Skulle aldrig orka bo och dela allt med psykiskt sjuka. Jag var också tvungen till det större av uppväxten pga min förälder så det kan vara en annan bidragande orsak till att jag aldrig frivilligt skulle orka bo i kollektiv med psykiskt sjuka.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168775 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Jag är av samma åsikt. Det är inte problemfritt att umgås med personer med psykisk ohälsa.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1168777 av Cider
Svar från Cider i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Sen har jag varit mkt på akutvårdsavdelningar för människor med psykoser också. Även om man fungerar bättre till vardags kan man ha sämre perioder och då måste ev samboende orka och ha mkt kunskaper som de kan använda i praktiken för att stödja och det är inte lämpligt för många som redan har sitt att ge sig in i det anser jag.

Bättre då att engagera sig som kontaktperson, i intresseförening eller som peer support som flera här gör.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Cider.