Kollektiv i skogen!!!

Mer
4 år 9 månader sedan #1168301 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Internet-fiber såklart

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1168315 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!

Geta skrev: Jo, granbark som man kan baka bröd på.


Björk, vännen, Björk, tappa av björk på saven när den stiger på våren, den är söt går alldeles utmärkt att dricka, samt att göra vin på
sjbrg.se/6-saker-du-kan-gora-av-bjorksav/

Strandsatt i skogen, inte jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168391 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Kollektiv i skogen!!!

crazycatlady skrev: Jag har världens ide. Jag har kommit på att jag vill bo i skogen men jag har också kommit på att jag är mer social än vad jag trodde. Går inte på daglig verksamhet eller ens på fontänhuset för att det är mer socialt än vad jag pallar. Så jag satte mig i skogen med min hund och kom på att jag kände mig ensam. Så tänkte jag, tänk om det gick att skapa ett kollektiv - typ som lss boende fast utan myndigheterna inblandat - baserat på folk med psykisk ohälsa. Vi kunde hjälpa och stötta varandra i dåliga dagar men ändå ha förståelse för eget utrymme. Kanske t.o.m. ha varsitt eget litet hus men på samma tomt med kanske nån gemensamma aktiviteter eller måltider. Hjälpa varandra även rent praktiskt i husbestyr som gräsklippning och vedhuggning. För min egen del har jag en sjukpension enbart baserat på psyk. problem. Jag gillar att göra fysiska grejer för då glömmer jag ångesten. Är det fler som känner så? Bort från stan och buller och förortsensamhet där man bor tätt men aldrig känner varandra. Folk skulle fatta om man nån dag inte pallar att snacka eller ens "konstiga vanor". Jag är liksom trött på att skämmas, trött på att gömma mig. Jag vill ut i skogen och va mig själv


Låter som en finfin idé för de som vill. Inte helt omöjligt.

Jag trivs bäst i en stad dock.
Mer
4 år 9 månader sedan #1168395 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Ganska bra idé!
Mer
4 år 9 månader sedan #1168414 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Tycker nog som Geta men alla andra har just nog också rätt. Utvecklar gärna.
Personligen tycker jag nog som du. Skulle gärna bo lite avskilt med andra.
Kanske kreativa, lugna och hjälpsamma individer som kan samsas på ungefär lika villkor.
Det skulle nog vara en dröm för rätt många människor, men rätt svårt att uppnå denna harmoni.
Det räcker med en individ som inte passar in i gruppen för att förstöra för de andra,
men de ekonomiska aspekterna är nog det största hindret.
Visst kan man säker idag hitta ställen att hyra eller arrendera,
kanske få stiftelse pengar eller sådan hjälp för arrangera boendet,
men det krävs underhåll av dessa fastigheter i större utsträckning.
Men det är inte helt omöjligt, finns liknande exempel som har lyckats med detta.
Och det är viktigt att ha drömmar och mål i livet, vad har man annars?
Mer
4 år 9 månader sedan #1168422 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kollektiv i skogen!!!
Att bo i skogen, är likadant som förr, i det är det en betydligt kortare liv att leva. Jag vet inte hur mycket kortare liv man lever på stenåldersålders vis. Redan så sent som jag blev född. Min mor grät i sängen när hon var 40 år när jag föddes och hon trodde inte hon skulle leva så hon såg min uppväxt folk dog i 50 års åldern.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum