Varför denna diagnos?

Mer
4 år 9 månader sedan #1169892 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Varför denna diagnos?
Jag brukar kopiera texten före jag klickar skicka.
Mer
4 år 9 månader sedan #1170026 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Varför denna diagnos?
Har gjort EEG massor av gånger p g a min epilepsi. Även gjort magnetröntgen en gång. Denna visade ingenting så diagnosen är satt genom EEG som tydligen är rena bergodalbanan.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1170063 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Varför denna diagnos?
Tänker lite på det som Fantasio nämnde i ett inlägg att det är omgivningen som kan vara fördomsfull vilket kan få mig att ta åt mig min diagnos, tar min medicin
och går inte omkring identifierar mig med min sjukdom oftast är det faktiskt omgivningen som får mig att inse att jag inte är som de " normal ", men så kan jag också tänka ibland att jag har andra kvalitéer , och hur är man när man är normal, är det när man utåt lever som gemene man , jag tror inte det för det finns alldeles för mycket missunnsamhet för det, sjuk eller inte tror det viktiga är att lyssna på dig själv, att lära känna dig själv och vad du vill, det låter kanske enkelt men jag har levt halva mitt liv och jag har ännu inte nått fram till vad jag önskar, har en önskan men innan den kan realiseras måste jag rasera blockeringar som finns inom mig, och det kan ta tid, jag har tid kvar och må den vara lång .
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 8 månader sedan #1170912 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför denna diagnos?
Nämner man att man "känner på sig" saker reagerar vården med "ja, ja, typiskt psykotiskt symptom". Det blir inget resonemang och inga frågor. Man bara stämplas som sjuk.
Mer
4 år 8 månader sedan #1170977 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför denna diagnos?
Vad är det för saker, som du känner på dig?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 8 månader sedan #1172743 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför denna diagnos?
Jag vet inte. Men min syster vet att jag har saker på känn.